Zoeken Vraag het forum

Ronald199292

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tramadol maar kan niet slapen

Tramadol maar kan niet slapen:

Ik gebruik op dit moment 3 keer per dag tramadol. De laatste gebruik ik om beter te kunnen slapen.

Alleen wanneer ik een tramadol slik voor het slapen gaan dan word ik midden in de nacht wakker vol energie. Wanneer ik eenmaal in slaap val dan ben ik de hele dag door moe en lig ik de hele dag in bed.

Zou er een mogelijkheid zijn dat ik 2 keer per dag tramadol slik en als laatste medicijn voor het slapengaan een medicijn krijg die er voor zorgt dat ik makkelijker in slaap val en in slaap blijf zonder de bijwerking hyper wakker te worden midden in de nacht?

(De reden dat ik tramadol gebruik ik vanwege artrose in de heupen)

3 reacties
    Reageren
    Anne-Marie

Bespreek wijzigingen in uw medicatiepatroon altijd met uw behandelend arts. Deze is volledig op de hoogte van uw medisch dossier en kan u het beste advies geven. Er is in principe geen bezwaar tegen het verminderen van de medicatie Tramadol, al zult u wel meer pijn kunnen ervaren. Bespreek met uw arts mogelijke alternatieven voor deze versuffende medicatie.

Reageren
    theus

ik heb ook artrose heb tramadol gehad.

maar beviel mij niet werd steeds beroerder.
    gebruik nu lyrica dit bevalt mij beter .
    2keer daags 75mg.voorgeschreven door neuroloog.
    hoop dat je van de pijn afkomt groetjes en beterschap.
    THEUS

Reageren
    Lisa

Dank je Theus voor jouw bijdrage als ervaringsdeskundige. Als je nog meer tips hebt, of ervaringen wilt delen, graag. Anderen met dezelfde peoblemen kunnen er weer van leren.

Reageren
Reageer op: Ronald199292
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.