- Paniek11 november 2010 om 20:56
Lieve mensen,
Ik heb een bekende die Trambose heeft. Nu heeft ze Acetylsalicylzuur Cardio 80 EN fenprocoumon Sandoz tijden lang moeten slikken. Nu krijg ik te horen dat dit niet de bedoeling is. Kan asjeblieft iemand zeggen wat de gevolgen zijn, welke schade zij hiermee gelopen heeft en wat er juridisch mogelijk is om hier tegen te doen? Ik vertrouw haar arts niet en vrees dat hij eufemistische uitspraken zal doen om zijn eigen fout te camoufleren.
Kan iemand mij asjeblieft helpen?
5 reactiesReagerenbrenda A11 november 2010 om 21:40van wie krijg je dit te horen en waarom mag dit vlgs jou niet?
Reageren
door de combinatie?
groetjes, BrendaPaniek12 november 2010 om 11:27Hoi Brenda,
Het was zo dat de apotheker een van de medicijnen er niet bij had gedaan toen ze nieuwe had. Ik heb er toen om gebeld omdat ik dacht dat ze het vergeten waren. Toen hoorde ik van de apotheker dat er niks vergeten is en dat mevrouw enkel een van de medicijnen voor haar trabose mag slikken. Toen gingen er bij mij bellen rinkelen en heb ik de huisarts gebeld. Deze reageerde geschrokken en gaf de apotheker gelijk: ze mocht maar een van de twee slikken en niet alletwee.
Maar mijn andere vragen wuift hij weg en daarom wil ik van anderen horen wat de gevolgen hunnen zijn en of er sprake is van (blijvende) schade, omdat ik zelf geen verstand van medicijnen heb.
groetjes,
ReagerenEkster12 november 2010 om 11:40Heeft de patiënt dus deze medicatie waarbij volgens de huisarts en de apotheker interactie bestaat daadwerkelijk gebruikt, en zo ja, hoelang?
Reageren
Wat is de indicatie van beide medicamenten? Met andere woorden, welke ziekte(n) heeft de patiënt en voor welke ziekte(n) zijn de beide medicijnen bedoeld?Paniek12 november 2010 om 12:17De patient heeft Trambose, dat is een aandoening waarbij er bloedstolsels gevormd worden in de bloedvaten
De medicijnen die ze gekregen heeft. zijn allebei antistollingsmedicijnen.
Ze heeft beide medicijnen jarenlang gebruikt(!).
ReagerenFrank12 november 2010 om 21:41Trombose, bedoelt u denk ik. Als er sprake is van interactie tussen de twee medicijnen, dan is de vraag wie dit heeft voorgeschreven op zijn plaats. En diegene is de persoon bij uitstek waar u uw vraag zou kunnen stellen.
Reageren



