- Veertje26 juni 2025 om 23:04
Afgelopen maandag heb ik een gesprek gehad bij mijn behandelaar en het leek hem goed om te stoppen met de medicatie. Mijn situatie is veranderd in positieve zin en hij verwacht dus dat ik me ook zonder medicatie in de nieuwe werksituatie prima staande kan houden.
Ikzelf heb heel erg mijn twijfels, vooral omdat ik tot eind juli een dubbele baan heb en dus meer druk en stress.
Daarnaast vraag ik me af of het überhaupt verstandig is om zo plotseling te stoppen. Mijn gevoel zegt dat afbouwen beter is. Vanmorgen heb ik mijn laatste tablet geslikt en heb nu toch even de kriebels voor wat er komen gaat. Morgen zal vast nog meevallen maar we gaan wel het weekend in en dat zit me niet zo lekker.
Morgen mijn behandelaar mailen en bedelen om een recept zodat ik kan afbouwen? Of kan ik in deze situatie indien nodig in het weekend contact opnemen met de dokterswacht?3 reactiesReagerenSuus27 juni 2025 om 09:07Ik zou vandaag een nieuw recept vragen, dan voorkom je dat er morgen achteraan moet en ze op de spoed zeggen dat je het voor het weekend had moeten regelen of met je behandelaar had moeten bespreken
ReagerenVeertje27 juni 2025 om 12:32De behandelaar vindt dus dat ik moet stoppen hè. Ikzelf had liever deze extreem drukke tijd nog overbrugd om daarna af te bouwen en te kijken of het zonder ook lukt.
Reageren
Ik betwijfel dus of ik dat recept ga krijgen. Ik heb hem in ieder geval een email gestuurd vanmorgen vroeg al want ik heb gewoon slecht geslapen doordat er toch een stuk angst zit dat ik in mijn proeftijd ga instorten met alle gevolgen van dienJohn (moderator)
27 juni 2025 om 13:18Ik denk dat afbouwen toch beter is. Ik zou toch even telefonisch contact zoeken met de behandelaar.
Reageren