- Vlinder26 april 2018 om 16:50
Beste leden,
Ik heb 4 jaar lang citalopram geslikt van 20 mg. Het afgelopen jaar voelde ik mij goed en ben daarom begonnen met afbouwen. Ik ben van 20 mg naar 10 mg gegaan en toen mocht ik van de huisarts na 2 maanden helemaal stoppen. Ht is vandaag 11 dagen geleden dat ik ben gestopt en ik zit gewoon in een hel. Ik heb erg veel last van slapeloosheid, duizeligheid, misselijkheid, angst en hyperventilatie. Ik kan gewoon niet in slaap vallen. Dat is nog het ergste. Heeft iemand anders dit ook gehad en wat hebben jullie hiervoor gedaan?
Ik hoor graag van jullie.
1 reactieReagerenCatootje26 april 2018 om 21:02SSRI’s remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen die onder andere de aanmaak van je neurotransmitters bevorderen. Onder meer magnesium, vitamine B, Q10 enz. Bij het afbouwen/stoppen kan je dat extra voelen. Je lichaam ondersteunen met de juiste vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kan helpen, onder andere om de aanmaak van je neurotransmitters te verbeteren. Gebruik zelf 5htp, dat helpt ook voor de aanmaak van serotonine en melatonine.
Reageren