- Gigi25 juni 2025 om 11:34
Hallo,
Gisteren heb ik diagnose gordelroos gekregen en heb nogal wat pijn. Begonnen met paracetamol. Maar gisteravond wilde ik innemen en was helemaal te draad kwijt of ik de interval van vier uur wel had nagestreefd. Volgens mij heb ik perongeluk 3 uur er tussen gehad ipv 4. Heb dus, waarschijnlijk, 4x een paracetamol gehad binnen drie uur. Maar ik weet het niet meer zeker… Het hoofd werkt niet zo goed. Heb toen besloten maar niks meer te nemen. Het is dus in totaal gebleven bij 4 pillen over de hele dag. Zit nu met twee vragen:
1. Kan dit kwaad?
2. Kan ik vandaag weer gewoon paracetamol innemen?
Heb nu pen en papier erbij liggen, zodat ik de inname kan loggen.Groetjes
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 juni 2025 om 12:03Dat zal verder geen probleem zijn.
Reageren
Probeer vandaag wel even in de gaten te houden. Je mag 4 x per 1000mg paracetamol gebruiken als je erge pijn hebt. Als 1 paracetamol van 500 mg ook goed werkt, dan gebruik je datGigi25 juni 2025 om 12:56Bedankt voor de snelle reactie! Dus dat het misschien 2000 mg is geweest in 3 uur is voor een keer niet erg? Merk dat ik nogal bang ben met dit soort dingen… excuses voor het dubbel checken.
U geeft aan dat ik het vandaag in de gaten moet houden. Waar moet ik specifiek op letten?
Vriendelijke groet!
ReagerenSuus25 juni 2025 om 13:17Je moet even in de gaten houden dat je vandaag de juiste dosering aanhoudt, verder niets.
Reageren
Er zal je van die ene keer niks overkomen dat je een uur te vroeg de volgende dosis hebt genomen.