- Bass11 oktober 2024 om 20:25
In verband met weken niet goed slapen
Voor nacht 5 mg zolpidem gekregen.
Heb ook voor de angst klachten/spanning twee maal daags 2x 5mg oxazepam.
Heb beide nu twee weken gebruikt. Kan ik daar zo mee stoppen of moet ik afbouwen?16 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 oktober 2024 om 20:33Als je ze maar 2 weken hebt gebruikt kun je er gewoon mee stoppen
ReagerenBass11 oktober 2024 om 20:59Vanaf hoeveel weken wordt je hieraan verslaafd en krijg je erge onttrekkingsverschijnselen?
Reageren
Ben daar zo bang voorJohn (moderator)
11 oktober 2024 om 21:17Dan moet je ze wel heel lang slikken.
ReagerenBass11 oktober 2024 om 21:41Je hoort wel eens dat men na een week als klachten krijgen als ze stoppen.
ReagerenJohn (moderator)
11 oktober 2024 om 21:50Als je ermee stopt als je het als slaapmiddel gebruikt, kan het zijn dat je even minder goed slaapt. Maar dat is dan eigenlijk een normale reactie. Maar onttrekking verschijnselen zijn niet erg waarschijnlijk na 2 weken gebruik
ReagerenBass20 oktober 2024 om 12:02En als ik beide een maand zou gebruiken? Is dan ook makkelijk afbouwen?
Reageren
Nu voor nacht 2,5 mg zolpidem en overdag 2x 5mg oxaJohn (moderator)
20 oktober 2024 om 18:41Dan is dat ook goed af te bouwen
ReagerenBass20 oktober 2024 om 20:22Dan de 5mg oxa per week halveren?
Reageren
Als je teveel leest wat je allemaal kunt krijgen van stoppen met deze medicatie
dan wordt je daar ook al angstig voor.
Mensen die bijvoorbeeld Acathisie krijgenbass28 oktober 2024 om 20:37Gebruik nu beide beide 4,5 week .
Ik kan wel inslapen alleen na 1,5 a 2 uur weer wakker.
Ik pak dan vaak weer 1/4 pil van zolpidem. en dan lukt het weer paar uur…..maar wil er zo graag vanaf maar
zonder weer doorslapen lukt nog niet
Het gaat zo in mijn hoofd zitten dat het verslavend gaat werken.
Wordt er helemaal onrustig van en zoek het hele internet af naar ervaringen 🙁Wat betreft de oxazepam gebruik ik in ochtend iets minder dan 5mg
en in middag ook nog iets minder dan 5mg.
Ik haal altijd iets van de halve tabletten af.
Wat zou ik kunnen doen?
Overdag de oxazepam naar 2,5 mg kunnen doen?Heb wel bij wakker worden nog onrustig gevoel en overdag
Reageren
soms branderig gevoel in benen of delen armen en rug…..soort burning skin.
Maar dit zou ook van hoeveelheid stress kunnen komen natuurlijk.
Ben beetje radeloos omdat je zoveel verschillende meningen leest.Bass8 november 2024 om 14:44Nu totaal 6 weken deze medicatie
In avond nog vaak iets minder dan 1/4 zolpidem…..ca 2 mg
Overdag alleen in ochtend iets minder dan halve oxazepam ca. 4 mg
In middag neem ik. niks meer (was 1/4 pil)Zou ik overdag nu kunnen stoppen met de oxazepam??
ReagerenSuus8 november 2024 om 15:22Medicatie gebruik kun je beter met je huisarts of behandelaar bespreken.
Reageren
Die heeft de dossier kennis om in te schatten of dit verstandig is of niet.Bass8 november 2024 om 15:56Probleem is dat huisarts langduriger gebruik geen probleem vindt terwijl ik juist bang ben voor verslaving met evt. Ontwenningsverschijnselen.
Reageren
Uiteindelijk gaan deze pillen niet iets oplossen.Apotheek28 februari 2025 om 12:27Ik begrijp jouw zorgen. Het verschilt per persoon hoe de reactie is op het stoppen. Ik raad wel altijd aan om dit soort geneesmiddelen af te bouwen. Er iets langer over doen om af te bouwen heb je liever dan dat je last krijgt van ontwenning of zelfs opnieuw moet gebruiken.
Ik weet dat deze vraag al een tijd uitstaat. Ben je inmiddels al gestopt? Mocht dit niet zo zijn dan raad ik je aan om dit voor te leggen in jouw apotheek. Apothekers willen graag helpen met een afbouwschema. Ik doe het ook vaak(apotheker nog in opleiding). Je kan hier bij veel apotheken ook een afspraak over maken (weten veel mensen niet :)). De apotheker zal alles ook terugkoppelen met de behandelde arts zodat hij/zij ervan op de hoogte is.
ReagerenAnnet5 juli 2025 om 18:32Ik slik overdag oxacepam 15 mg. Mag ik dan voor het slapen gaan zilpidemtattraa 10 mg innemen?
Reageren