Propronolol

Propronolol - Medische Forum - Dokter.nl

Propronolol

Goedemorgen
    Ik ben een vrouw van 45 jaar en neem al sinds mijn 25e afentoe (1 of 2 x per week) de bètablokker propronolol (20-20mg) Dit ivm een sociale angststoornis (zonder deze medicatie functioneer ik slecht op mijn werk, ik krijg paniek als ik moet praten in overleggen etc)

Ik voel me hier goed bij. Maar ik vraag me af of dit op de lange termijn kwaad kan. Ik lees bijv over hoger risico op Parkinson als je prootonolol slikt.

De doses die ik slik zijn heel laag maar toch maak ik me zorgen.

Heeft iemand advies? Ik durf nog niet naar de huisarts hiermee.

Veel dank alvast!

Reageer

Ik bedoel 10-20 mg

Reageer

Medicatie is toch iets om met je huisarts te bespreken. ( Of andere behandelend arts).

Reageer

Dank ja snap ik.. maar ik zou ook graag wat ervaringen of meningen van anderen horen hier. Ik ben bang dat ik het middel dan niet meer krijg en kan echt niet zonder..

Dus ik vraag me af of mijn angst op hersenaandoeningen door het slikken van lage doses Propronolol reeel en gerechtvaardigd is..

Reageer

Ervaringen van anderen lezen is leuk,maar zegt eigenlijk niks.
    Iedereen kan anders op medicatie reageren.
    En waarom zou je het middel niet meer voorgeschreven krijg als je er verder geen klachten door hebt en je je er goed bij voelt?
    En je angst is idd irreëel.
    Want als die kans groot zou zijn, werd het niet voorgeschreven.

Ik wil best mijn ervaring over het spul delen: ik heb het ooit gekregen van een vervangende huisarts toen ik veel examenstress had in combinatie prive een lastige periode.
    Na de eerste tabletten ging ik van mn stokje als ik opstond van de bank of als ik halverwege de trap was.
    Ik kon er dus niet tegen, mijn bloeddruk zakte er veel te veel van.
    Dat is dus een reden om het niet meer voor te schrijven.

Reageer

Dank voor het delen en je reactie

Reageer

Ik ben ook benieuwd naar reacties van anderen.. wat is jullie ervaring en denken jullie dat het kwaad kan?

Reageer
Reageer op: Propronolol
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif