Zoeken Vraag het forum

Verslaafd aan diazepam

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lunpro

Ok bedankt ga ik het zo proberen.

Anoniem

Update:

Wauw bizar dat ik al zolang geleden een bericht hierover heb geplaatst. Ik ben inmiddels 1 mg minder gaan gebruiken. Ik heb 2 week lang de hele dag op de wc gezeten.. Dus toen heb ik maar besloten om het afbouwen echt héél langzaam te gaan doen. Ik wil na 1 januari weer proberen om 0,5 of 1 mg eraf te halen. Wat ik wel ervaarde was enorme spierpijn in mijn benen.. Ik heb sowieso de hele dag een mega zwaar gevoel in mijn benen, dus waarschijnlijk komt dit door de diazepam. Ik ben echt onwijs blij als ik helemaal gestopt ben met de diazepam en ik sta er dan nu ook een stuk positiever in dan voorheen. Ik kom er gewoon steeds meer achter wat voor “troep” ik allemaal heb geslikt en dat ik dat gelukkig allang niet meer echt nodig heb. Uiteraard begrijp ik dat dit voor sommige mensen (helaas) anders is. Uiteraard ben ik wel benieuwd hoe ernstig de afkickverschijnselen zullen gaan worden uiteindelijk.. Maar ook dit komt vast wel weer goed.

Reageren
    Cristien

Hoi hoi ik heb 25 jaar valium geslikt 3 maal daags 10 mg .ik ben toen voor jaren terug .af gaan .kikken .ik had geen emotie meer niks kon niet lachen niet huilen. Nu ben ik nieuw geboren .de deken is van mij af .voel me super .ben wel 14 weken op genomen geweest.ik zie weer de natuur .de vogels .kan weer lachen heb mijn gevoel weer terug .gr

Reageren
    Roy

Zou iemand mij hier kunnen vertellen, ik ben 3 maanden geleden aan oxazepam begonnen, in eerste instantie 40 mg, nu alleen nog 10 mg voor de nacht. Bij de oxazepam ook 5 mg valium voor ’s nachts. Ben ik nu vanaf sinds vorige week zaterdag, maar sinds die tijd golven van oorspronkelijke klachten. Weet iemand hoe lang dat aanhoudt? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Reageren
    Ivonne

Na jaren lang met regelmaat af en toe 2,5 mg
    diazepam en laatste maanden elke nacht 2,5 mg nu
    ineens gestopt met Diazepam
    Nu ruim 2 weken helemaal niets gebruikt te hebben het
    gevoel alsof er een band om mijn hoofd zit die hele dag
    door klemmend gevoel geeft. Is dit een afkick verschijnsel?

Reageren
    Anoniem

Ik vermoed van wel Ivonne. Knap dat je de stap hebt gezet om te gaan afbouwen. Uit eigen ervaring weet ik dat het wel een aantal weken/maanden kan aanhouden wat betreft de afkickverschijnselen.

Ik ben nu een aantal jaar verder, maar ben er helaas nog steeds niet van af. Ik heb nog nooit zulke heftige afkickverschijnselen ervaren als van dit medicijn.

Ik zit nu op 2 mg, dus moet nog even doorbijten. Ik ben enorm blij als ik er eindelijk van af ben! Ik kom er nu achter hoeveel lichamelijke en psychische klachten ik kreeg van dit medicijn.

Voor iedereen die aan het afbouwen is begonnen: succes, je kant het! En je gaat blij zijn als je er van af bent.

Reageren
Reageer op: Verslaafd aan diazepam
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.