Goedeavond,
Ik heb misschien een moeilijke vraag maar wil het toch proberen… Ik slik al ruime tijd 3x2 oxazepam van 10mg per dag. Ik heb hier onlangs 3x2 paracetamol 500mg bijgekregen en 3x2 codeine pillen los (20mg per pil)
Nu is mijn vraag of het wel verantwoord is om dit tegelijk te slikken? Ik lees namelijk op internet dat oxazepam ~ codeine samen nemen gevaarlijk kan zijn. Echter is dit me door de huisarts voorgeschreven, ik heb het nagevraagd bij de huisarts vandaag maar ben er alleen vergeten bij te zeggen dat ik dit dus DRIE keer per dag doe, en ben bang dat zij dit interpreteert heeft als 1x.
Oxazepam en codeine samen (tegelijk) innemen is niet zo'n goed idee. Dat kan zeer vervelende bijwerkingen geven. Ik zou er toch wat tijd tussen laten
Hoeveel tijd moet daar tussen zitten? Ik heb net m'n pilletje codeïnefosfaat op, tegen hoesten. Ik ga zo naar bed en neem dan een oxazepam. Zit dus half uur tussen.
Daar zou toch echt meer tijd tussen moeten zitten. Hoeveel precies kan je niet zeggen, maar je zou de huisartsenpost even kunnen bellen. Die kunnen je dat wel vertellen of de dienstdoende nachtapotheek