- Doeschka28 mei 2026 om 13:23
Ben gestopt na 24 jaar seroxat 7dgn. geleden dmv een taperingstrip, regenboogapotheek .
Wordt een schema voor je gemaakt welke heel geleidelijk gaat. Deed het eerst ook zoals jij beschrijft maar deze medicatie mag je niet versnijden .met alle gevolgen van dien . Je hebt recept nodig van psychiater , kan misschien ook van huisarts. Dat weet ik niet . Vind het een schande dat veel artsen niet weten van het bestaan van deze strips, met alle gevolgen van dien . Heb dit zelf moeten ontdekken .!
Het is een verschrikking het afbouwen en daarna !
Wens je sterkte !Mar29 mei 2026 om 00:04@douschka bedoel je dat het via die taperingsstrips niet goed is?
Reageren
Via psychiater of huisarts moet je vaak te snel afbouwen en dat gaat dan vaak mis. Bij mij tenminste wel
Bij de regenboogapotheek krijg je aparte tabletten met verschillende doseringen per tablet. Zo heb je geen verschil per tablet, wel als je zelf raspt of snijdt.
Nadeel dat je het zelf moet betalen. Bij mij een plan voor 1 1/2 jaar.
Hoop dat het lukt 🤞tineke14 juni 2026 om 10:54volhouden hoor, ik ben 77 en op mijn 76e begonnen met afbouwen na 26 jaar slikken.
Reageren
ik ben om dezelfde reden die jij aangeeft begonnen. ik had ook het idee dat het na al die jaren slikken niet meer zo veel deed.
wil gewoon die troep uit mijn systeem.
groet tinekeCindy4 augustus 2026 om 13:30Ik zie dat dit oud topic is.ik moet noodgedwongen cold turkey stoppen.bij alle klachten heb ik ook;burning feet syndroom.nooit eerder gehad.zijn er meer mensen die dit ervaren( naast alle andere shit??)daarbij vind mn arts dat ik me aanstel.dit gaat nu drie maanden( na laatste dosis) en hij vind dat het maar es goed moet zijn..
Reageren
Peter (huisarts)
4 augustus 2026 om 19:43“Burning feet” bij stoppen paroxetine?
Reageren
Zijn mij niet bekend als bijwerkingen of ontrekkingsverschijnselen… De Paroxetine werkt wel “licht anticholinergisch”, wat wil zeggen dat het het zenuwstelsel kan beinvloeden, wat zenuwprikkeling ook onderdrukt zou kunnen hebben..