stoppen met paroxetine, bijverschijnselen

  • #2899

    Geen nieuws is goed nieuws 😊

    Reactie
    #2900

    ik stap over. op Cymbalta omdat ik van Seroxat erg emotioneel was en niet stabiel werd . Heb op 5 jaar tijd al veel AD's gehad en na herbekijken dossier was ik het beste met Cymbalta en Nortrilen tesamen .

    Veel gewichtstoename en daardoor Cymbalta afgebouwd . Was grove fout , want dan zijn sipralexa, prozac , efexor en seroxat gepasseerd op een periode van 18 maanden .

    Dus nu terug Cymbalta nemen met nadien eventueel Nortrilen erbij .

    Heb aanleg voor depressies , maar de laatste 6 jaar ook veel ellende gekend . Telkens het wat lukte was er andere opdoffer.

    Zie bv zoon niet meer , mag kleinkinderen niet zien , enz . Ga ook al drie jaar naar psychologe en binnenkort cursus ACT volgen

    Reactie
    #2901

    Heftig hoor Yoke.. klinkt alsof er een hoop ellende is gebeurd in het verleden. Hoop dat therapie en medicatie je snel en effectief verder zullen helpen..

    Wat is precies een ACT cursus?

    Reactie
    #2902

    ACT is acceptance commitment therapie . Je leert dus vb geen angst meer te hebben van je gedachten , maar zeker gewoon te laten zijn . Want door er aandacht aan te geven , maak je het alleen maar erger .

    Is veel over te vinden op internet hoor

    Reactie
    #2903

    Ik ben aan het afbouwen van seroxat , maar sinds ik aan 5 mg zit zijn de ontwenningsverschijnselen erger.

    Waar ik het meeste last van heb zijn spier- en gewrichtspijnen.  Geen enkele pijnstiller helpt dan . De pijnen zijn dan echt zo heftig dat ik niets kan doe, zelfs geenbtas opheffen . Ben dan ook moe en meer behoefte aan slapen .

    Herkent iemand dit en verbetert spierpijn bij volledige afbouw

    Reactie
    #2904

    Ik adviseer je hiervoor Magnesium Citraat te nemen. Neem rustig in de ochtend een pil van 200mg en laat op de middag nog een. Niet méér nemen dan 400 mg per dag. Maar je spiertrekkingen en pijnen zullen minder worden. O ja. Veel water drinken. Veel water drinken. Dit zuivert je systeem.

    Reactie
    #2905

    En proberen om geen pijnstillers te nemen, dit zou het herstel proces kunnen belemmeren.

    Reactie
    #2906

    Beste Lotgenoten,

    De afgelopen maanden ervaar ik alleen de bijwerkingen van 20 mg Seroxat. Zoals langdurig slapen, vermoeidheid, een soort zombiegevoel en het vele gapen. Graag wens ik z.s.m. af te bouwen. Iemand (goede) ervaring met het gebruik van taperingstrip voor de afbouw van 20 mg tot 0 mg in 28 dagen?

    Ik hoor het graag.

    Groetjes,

    Calvin

     

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #2907

    Allereerst, wees niet gehaast en luister naar je lichaam, in plaats van een termijn van 28 (!) dagen over 20 mg te doen. Ik zit er eerder 3 keer 28 dagen over doen.

    Reactie
    #2908

    Ik ben het wel met 87 eens. Zorg er eerst voor dat je ook echt klaar bent om af te gaan bouwen. Brengt het naast de genoemde bijwerkingen ook een stuk rust?

    Yoke, op welke dosis is de afbouw begonnen? Heb je een schema?

     

    Groetjes

    Reactie
    #2909

    En dat voel jij het beste, wanneer je stabiel bent. Niet je arts....

    Ik had meer de ervaring met mijn arts; ik voelde zelf dat ik stabiel was, en lichtte mijn arts in dat ik op een zelfgekozen manier ging afbouwen. Mijn arts wilde mij vanaf een absurt hoge dosis gewoon laten stoppen.... Enfin, ik zette mijn arts een beetje 'klem'. En zorgde dat hij me opnieuw ging vertrouwen. Juist door open kaart te spelen over mijn afbouwplan.

    Reactie
    #2910

    Bedankt voor jullie reactie _87_ en Schorpioen 71.

    Wat is stabiel? Ik zit nog steeds dagelijks thuis met geheugen- en concentratieproblemen. Heb nog steeds nergens zin in. Wél merk ik dat ik in een bepaalde roes zit. Dat zombiegevoel waar ik eerder over schreef. En gelukkig niet in een superdowne stemming, wat het rust geven betreft. Maar normaal functioneren? Ho maar.

    Kortom, heb 't indruk dat Seroxat sowieso niet meer aanslaat zoals het eerste keren deed. Sterker nog, ik denk juist dat de medicatie mij in deze situatie houdt. Het ervaren van bijwerkingen en niet de 'volledige' werking zelf. Vandaar mijn wens om versneld te willen afbouwen via taperingstrips, hoewel ik besef dat het zeer moeilijk proces gaat worden.

    Trouwens, mocht ik willen overstappen op een andere AD, moet ik alsnog afbouwen. Ik ontkom er dus niet aan de aankomende tijd.

    Reactie
    #2911

    Er bestaat zoieies als the Prozac Bridge. Je overbrugt dan dmv Prozac. Ik denk overigens ook dat je door moet zullen zetten, door de zure appel heen zult moeten bijten. Tsja, wat is stabiel? Ik merkte pas wat stabiel was, nadat ik begon met afbouwen. Het was voor mij meer een 'punt dat ik met mezelf afsprak'. Ik gaf mijn lichaam iedere keer 2 weken de tijd om te 'flippen'. Daarna was het gewoon klaar. Nouja. Dat vond ik. Gelukkig was hierin mijn psyche sterk genoeg. Zo ben ik zowel van de oxazepam, als van de Efexor af gekomen. Maar versta wel. Ik verlaagde iedere twee weken door 10 korreltjes meer uit de capsule te halen. Te denken dat er geloof ik 150 misschien meer in zaten, was het een hele kleine stap.

    Reactie
    #2912

    Op dit moment zit ik als een hoopje ellende op de bank. Begin  2017 vanwege een burn out /depressie 20 mgparoxetine voorgeschreven gekregen. Vanwege de last van bijwerkingen heb ik heel langzaam opgebouwd. Pas na een week of 6 voelde ik wat verbetering. Eind 2018 begonnen met de afbouw samen met een ggz medewerker en huisarts. Vanaf 20mg naar 10 mg weinig problemen. Kreeg weer meer gevoel terug en kon oprecht blij zijn. Daarna overgegaan op de vloeibare Seroxat en met 1mg per 3 weken gezakt. Toen ik op de 8mg zat begonnen de problemen. Ik werd zeer onrustig in mijn hooft en mijn lichaam trilde helemaal. Iedere ochtend werd ik zo wakker. Ben toen terug gegaan naar 8,5 mg en besloten om met maar 0,5 mg per 3 weken af te bouwen. Helaas gaat het nog steeds niet goed. Ik ben 3 weken verder na de laatste daling en voel mij verschrikkelijk. Heb mij ziek moeten melden en slaap helemaal niet meer. Heb de hele dag huilbuien en voel zo'n onrust dat het mij bang maakt. Eetlust is totaal verdwenen. Twijfel heel erg of ik nu terug naar 10mg moet gaan. Dit een paar maanden volhouden en dan opnieuw proberen af te bouwen en dan in stapjes van 0,5mg per keer en dan minimaal 2 maanden daarop blijven. Weet mij nu echt geen raad meer. Probeer werkelijk alles en sta open voor ieder idee. Slik sinds kort ook LTO3 capsules. Dit omdat ik ook ADD/ADHD heb en dit een gunstig effect kan hebben. Het is een volledig natuurlijk middel dat naast de paroxetine gebruikt mag worden. Helaas werkt dat niet meteen en zal dit wellicht enkele weken duren voor ik daar iets van merk. Dit heeft mijn begeleider aangegeven. Het schijnt fantastische dingen voor je te kunnen doen, mits je wel de originele van Smartvital besteld. Vooralsnog is het dus echt een hel en ik vraag mij echt af hoe lang dit verschrikkelijke gevoel duurt. Dit heeft uiteraard niet alleen effect op mij, maar ook op mijn man en dochter.

    Heb al veel gelezen op deze site van de ervaringen en het geeft in ieder geval een iets geruststellende gedachte dat ik niet alleen ben.

    Reactie
    #2913

    Hey lotgenoten,

    Ik ben inmiddels 10 weken verder in mijn afbouwschema van de parox. Begonnen op 60, nu zit ik op 40.

    Geen noemenswaardige lichamelijke klachten tot nu toe. Binnenkort evaluatie met apotheek en HA. Ook zullen we dan het 2e gedeelte van het schema bespreken. Mijn voorkeur gaat uit naar een  afbouw van 1 mg per 2 weken (of week) vwb de laatste 10 mg

    Hoop vooral ook op spoedig herstel van libido en afname gewicht😉

    Reactie
Reageer op: stoppen met paroxetine, bijverschijnselen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief