- J29 december 2021 om 17:00
Hoi, ik ben 18 jaar en ben 2 weken geleden voor enkele dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis na tegelijk een colotis ulserosa opvlammimg en een voedselvergiftiging te hebben gehad. Daarvoor heb ik nu Prednisolon meegekregen om thuis af te bouwen. Ik gebruik het nu zo’n 2 weken (begon met 40 mg, zit nu op 30 mg). Sinds ik het medicijn gebruik wordt ik ‘s nachts 3 tot 5 keer wakker uit een hele lichte slaap omdat ik denk dat ik stik/vergiftigd wordt. Normaal gebeurt dit nooit en slaap ik in 1 keer door. Vaak wordt ik wakker en heb ik in mijn handen/op mijn dekens gespuugd en blijf ik nog enkele minuten overtuigd dat ik vergiftigd ben (soms ga ik zelfs naar het toilet om mezelf te laten overgeven), tot ik me na een aantal minuten realiseer dat het een droom/hallucinatie was. Kan dit een bijwerking zijn van de Prednisolon en moet ik dit melden bij de arts? Op internet staat dit niet als veelvoorkomende bijwerking, dus misschien is het iets heel anders. Bij voorbaat dank.
2 reactiesReagerenJ29 december 2021 om 17:02Toevoeging: ik gebruik naast de Prednisolon ook Salofalk Mesalazine Granustix. Die neem ik al 2 jaar, schijnt een licht middel te zijn en heb daar verder ook nooit last van gehad maar misschien is het van belang.
ReagerenJohn (moderator)
29 december 2021 om 17:08Ik denk dat het welk goed is om dat met je arts te bespreken
Reageren