Tamoxifen

  • #61

    hallo Puck en alle andere dames die op haar vraag hebben gereageerd, ik sta op het punt om met frisse tegenzin te starten met Tamoxifen en vraag mij af hoe het met jullie allemaal gaat nu jullie al een paar jaar dit middel slikken. Ik hoor het graag.

    Reactie
    #62

    Hallo allemaal,ik slik nu 4 jaar en 4 maanden tamoxifen en wil graag stoppen,maar het is een mooeilijke keuze.De bijwerkingen beheersen mijn leven,ik ben 57 en lijk soms wel 80.De pijn in mijn gewrichten is soms niet te houden en slik .dan veel pijnstillers en maagbeschermers,ook een ontsteking aan een pees in mijn hiel gaat niet over,heb ik nu al 2 jaar.Verder ben ik 9 kilo aangekomen.Ik heb ook veel vocht overal waardoor ik nu steunkousen aan moet,dus dat is iedere morgen 3 kousen aantrekken.Ik heb ook veel kramp in mijn benen,waardoor ik slecht slaap.Ik weet dat het nog 8 maanden moet,maar of ik dat kan opbrengen??????Lieve groeten voor iedereen en sterkte.

    Reactie
    #63

    Ik ben onlangs, na 5 jaar tamoxifen, gestopt met het slikken hiervan. Dit in overleg uiteraard met het ziekenhuis. Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met de "bijwerkingen"na het stoppen. Ik heb allerlei klachten inmiddels die ik eerst niet meer had nadat ik aan de tamoxifen was gewend. Enorme opvliegers, koud, tintelingen in mijn hoofd en gezicht. Zijn dit bekende symtomen? Ik hoop op reacties. Groet, Alexandra

    Reactie
    #64

    Ja de lijst met bijwerkingen zijn giganties. Ik weet het, ik neem het nu na dat de chemo geen voldoende effect heeft gehad op de eierstokkanker.
    Ik leef met je mee. Iedere dag weer een dag.
    Liefs Liesbet.

    Reactie
    #65

    Hallo mede lotgenoten,

    Ik slik nu al 1 1/2 jaar tamoxifen van het merk apotex of anders sandos. ik heb veel last van mijn spieren en af en toe een opvlieger, maar de laatste tijd ook wel eens last van hartkloppingen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik weet ook niet of dat te wijten is aan de tamoxifen.
    Verder vraag ik me af of er meer vrouwen zijn, die de chemokuren niet hebben gedaan , maar alleen de bestralingen en de hormoontherapie. Ik had geen uitzaaiingen naar de lymfklieren en heb besloten de chemo niet te doen . Ik gebruik preventief een hoge dosis vitamine D en tarwegrassap, waar veel andere vitamines , mineralen enz inzitten. Vooral vitamine D is erg belangrijk, dat wordt je niet echt verteld,alleen dat je een kwartier naar buiten moet in de zon ☀ echter dan moet die zon er wel zijn! Voor mijn gevoel heb ik er goed aan gedaan en als het anders blijkt te zijn, dan heb ik pech en moet daarin berusten . Ik wens overigens iedereen heel veel sterkte toe, bij mij is alles nog preventief maar als het anders is, weet ik ook niet hoe ik dan ga reageren . Groetjes

    Reactie
    #66

    Hallo allemaal,
    Ik ben ondertussen 43 en heb in september 2012 een borst besparende operatie ondergaan, daarna 21 bestralingen en veertien dagen geleden heb ik mijn laatste TAC gehad( 6 in totaal) . Alle behandelingen waren preventief want het was niet uitgezaaid. Vanaf vandaag mag ik aan de tamoxifen en ik was eigenlijk naar positieve verhalen aan het zoeken. Is er iemand die ook positieve ervaringen heeft met tamoxifen? Ik zou dat graag ook willen lezen. Alvast bedankt!

    Reactie
    #67

    hoi Francoise
    Ik ben 36jr en nu 1jr gebruikster v tamoxifen.
    Ik heb in okt.2011 bk gekregen. 6x TACkuur, amputatie en daarna ben uk bestraald. Had een grote tumor maar gelukkig geen uit zaaiingen. Het grote voordeel v het slikken v tamoxifen is dat je niet meer ongesteld wordt. En ook geen buuikpijn oid hebt. Dat vind ik echt heerlijk.....als je dan iets positiefs wil horen. Verder nu wel gewent aan de medicatie. Gewichtstoename, haaruitval en opvliegers heb ik inmiddels ook geaccepteerd. Ik slik voor de bijw.opvliegers wel clonidine. Ik werk zelf id apotheek en ben daarom extra gefocust op de juiste medicatie bij de juiste bijwerking.
    Heel veel succes met je tamoxifen gebruik, probeer vooral verder te gaan met je leven.
    Juliette

    Reactie
    #68

    Hallo lotgenoten,
    Ik ben sinds april 2012 Tamoxifen aan het slikken. Ik heb zo veel last gehad van opvliegers en transpireren dat ik het niet aankon. Dus heb ik Venlafaxine gekregen. Dit vermindert het transpireren en maakt je wat luchtiger, vrolijker.
    Ik ben wel 12 kilo aangekomen en heb met heel veel moeite weer 3 eraf.
    Nu ben ik de antipepressiva Venlafaxin aan het afbouwen omdat ik denk dat ik
    Daar dik van word en vervelende huiduitslag van krijg.
    e huiduitslag is inmiddels bijna weg, het transpireren word weer erger.
    Inmiddels heb ik sinds een maand erg veel spierpijn en pijnlijke gewrichten.
    ik ben 56 maar lijk soms wel 80. zo moeilijk is het om te bewegen.
    ik ga nu een tijdje stoppen met tamoxifen omdat dit geen kwaliteit van leven is
    Maar ik zit natuurlijk ook met de angst voor metastasen.
    ik wens jullie allemaal veel sterkte en zal deze site wat vaker bezoeken om de reacties te zien.
    INA

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #69

    Hallo lezers,

    Per toeval belandde ik op dit forum en nieuwsgierig als ik was begon ik te lezen.

    Ik zag onlangs in de bib bij de nieuwe boekencollectie een boek staan:"De kracht van vrouwelijke hormonen" van Silvia Demers. De titel intrigeerde mij en ik besloot dit boek te lezen. Ik ben net 49, heb geen borstkanker en zocht gewoon wat informatie over de overgang. Ik zou dit boek zeker aanraden. Het wasafen toe lastig lezen en k begreep niet alles. Ik ben geen medicus, maar dit boek was een eye opener! Het gaat te ver om hier de kern van het boek over te brengen, dus lees m zelf.

    Reactie
    #70

    Hallo,
    Ik heb 4 jaar tamoxifen geslikt en er wel baarmoederslijmvlies kanker van gekregen.
    Nu 12 jaar later weer kanker in een lymfklier en die is ook hormoongevoelig.
    Wat is wijsheid?
    Groetjes Ria

    Reactie
    #71

    Beste Ria,
    Heel vervelend voor je dat je dit moet doormaken.
    Wat bedoel je met de vraag "wat is wijsheid"?

    Reactie
    #72

    ik heb 5 jaarxifen geslikt had geen bij werken nu uitzaaigen gekregen 18 maanden exemestaan geslikt nu weer tamoxifen

    Reactie
    #73

    ja ik heb het ook gehad uitzeting van baarmoeder en drukten op mij blaas en als ik liep dan moets ik al plssen

    Reactie
    #74

    Zoals in de meeste gevallen in dit forum heb ook ik na amputatie het middel tamoxifen gekregen. Gebruik het inmiddels nu twee jaar.
    In het begin vond ik de bijwerkingen meevallen; had nagenoeg niet zo heel veel last. Echter na ruim een jaar begon ik last van mijn gewrichten en dan vooral ook pijn aan mijn onderbenen te krijgen. Voelen ook zwaar en vermoeid aan. Aangezien ik een fervent wandelaar ben merk ik nu toch dat het steeds wat minder kilometertjes worden en de pijn steeds langer aanhoud, zelfs nu na 2 jaar dat ik er 's nachts wakker van wordt en elke keer mijn benen verleg,
    Daarnaast vooral in de morgen en avond last van wazig zien en droge ogen.
    En helaas jeuk aan de buitenste schaamlippen die ook opgezwollen zijn.
    Geslachtsgemeenschap niet mogelijk door vaginale droogheid; van de oncoloog-verpleegkundige multi-gyn gel voorgeschreven gekregen, maar geeft een behoorlijk branderig gevoel na het inbrengen.
    En ja.., wordt het soms een beetje zat.
    De oncoloog-verpleegkundige heeft me gezegd eventueel te stoppen en kijken hoe ik me daarna voel; over een maand op controle bij de oncoloog zelf. Zomaar stoppen vindt ik ook wel eng. Een half jaar dit nog volhouden en dan als het goed is over op de Arimidex en hopen dat dat minder bijwerkingen geeft.
    Groet See

    Reactie
    #75

    Hallo lotgenoten,

    Ben 46 jaar en ook ik ben nu, na de amputatie eind 2014, bezig met hormoontherapie.
    Dacht in het begin toch te lichtjes over het gebruik van Tamoxifen.
    Nu, na 24 maanden, behoorlijk wat bijwerkingen.
    Aangezien ik zelf apothekersassistente ben en altijd aan de andere kant van de balie stond om de doosjes "te schuiven", moet ik eerlijk bekennen dat het meer impact heeft dan ik bij voorbaat had gedacht,
    Ik dacht na de amputatie en de chemo is het ergste echt wel voorbij en kan ik de draad van het leven weer oppakken, maar wat valt dat toch uiteindelijk tegen. De oncoloog had me wel gewaarschuwd; "hout er rekening mee, na de chemo begint het pas." En ja.., die moet ik gelijk geven. Maar ach.., dagelijks een tabletje Tamoxifen... zo'n vaart zou dat toch niet lopen...
    Wat heb ik me hier dan toch enorm in vergist....
    Het heeft behoorlijk invloed op mijn wisselend humeur, pijn in botten en gewrichten, droogheid etc.
    Maar volhouden voor het goede doel.
    Iedereen succes en sterkte gewenst.
    Lieve groet, José

    Reactie
Reageer op: Tamoxifen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief