Zoeken Vraag het forum

Furabid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • P

Hallo ik heb nu 1,5 mildd plasklachten. Moet wat meer plassen maar niet overdreven en t uitplassen
    voelt wat naar. Heb urine ingeleverd en heb wel een blaasontsteking. Nu heb ik furabid voorgeschreven gekregen maar ik durf dit niet in te nemen. Ik kan geen stage missen qua uren ivm diplma die ik anders niet krijg. Ben later gestart dus had geen speling. Ik lees ook alleen maar slechte dingen over furabid. Is er een mogelijkheid als ik veel water drink en wat van cranberry pillen slik of cranberrysap dat het dan overgaat?

Groetjes

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarom gebruik je de furabid niet? Een blaasontsteking gaat niet altijd vanzelf over en kan zelfs erger worden zodat je een nierbekkenontsteking krijgt.

Reageren
    P

Heb een angststoornis en ben enorm bang voor een allergische reactie of nare bijwerking. Las dingen als verwarheid opgezwollen tong/keel etc

Reageren
    John (moderator)

Dat komt toch echt maar zeer zelden voor en dan alleen bij mensen die daar allergisch voor zijn.

Reageren
    P

Ja dat is dus het probleem je weer dat van te voren niet

Reageren
    P

Als je wel allergisch bent krijg je de reactie dan gelijk? Want heb hem half uur geleden ingenomen. Want natuurlijk niet dat de infectie erger wordt.

Reageren
    John (moderator)

Dan krijg je daar in de regel binnen 1 uur last van.
    Het is een veel gebruikt middel dat amper bijwerkingen heeft

Reageren
    P

Oke bedankt voor u reactie dus na een uur kan ik rustig ademhalen en zeker zijn dat ik geen allergische reactie meer krijg? Andere bijwerkingen kunnen wel later optreden toch

Reageren
    John (moderator)

Geen zorgen maken

Reageren
Reageer op: Furabid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.