Zoeken Vraag het forum

promethazine,lormetazepam,anafranil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • staffieanne

ik wilde even vragen wie er ervaring heeft met deze middelen,ik slik ze nog niet zo lang,maar de psych is de anafranil aan het opbouwen,momenteel zit ik op 75mg en hij wil naar 100,zondagavond,ik word er vreselijk onrustig van en heb ook erge hartkloppingen(heb ook een hartritmesstoornis)en spierpijn.
    Hij heeft me nu dan de promethazine erbij gegeven en de lormetazepam,Ik weet niet meer wat te doen,iemand misschien ervaring hiermee,vooral met de anafranil.
    Alvast bedankt

20 reacties
    Reageren
    Warren

Dit zijn typische bijwerkingen bij het gebruik van anafranil, en treden vooral de eerste tijd op dat je dit middel gebruikt.

Bekende bijwerkingen zijn:
    Sufheid, slaperigheid, een verminderd reactievermogen en wazig zien.
    Dit is vooral lastig bij activiteiten waarbij uw oplettendheid erg nodig is, zoals autorijden, het beklimmen van een ladder of het bewaken van een proces op het werk. Onderneem geen risicovolle activiteiten, zeker niet de eerste twee weken van de behandeling als u nog aan het middel moet wennen.
    Hoofdpijn, angst en onrustgevoelens of een gejaagd gevoel.
    Droge mond, doordat u minder speeksel aanmaakt. Als u in het begin van de behandeling veel last heeft van een droge mond kunt u de aanmaak van speeksel stimuleren met (suikervrije) kauwgom of door te zuigen op ijsblokjes. Door de droge mond ontstaan sneller gaatjes in uw gebit en ontstekingen van het slijmvlies van de mondholte. Poets en flos extra goed als u merkt dat u last blijft houden van een droge mond. Laat eventueel de tandarts vaker controleren.
    Duizeligheid, vooral bij het opstaan uit bed of uit een stoel. Dit kan het gevolg zijn van een lagere bloeddruk. In het algemeen gaat de duizeligheid in enkele dagen tot weken over als uw lichaam zich heeft ingesteld op de lagere bloeddruk. Als u zich duizelig voelt, sta dan niet te snel op uit bed of van een stoel. U kunt het beste even liggen en de benen wat hoger leggen, bijvoorbeeld op een kussen.

Sterkte, neem de tijd.

Reageren
    Prozac

Lastig, ja die eerste periode is moeilijk, en mogelijk past het medicijn je niet, maar dat weet je pas na een week of drie. Ik ken velen die hiermee geworsteld hebben maar de meesten hebben de heuvel genomen, en zijn met therapie een heel stuk verder. ik zie pillen altihjd als steun in de rug, en niet alleen als de oplossing.
    Laat het je even aanleunen want de chemische werking kan sosm echt wel heftig zijn.
    Als het op den duur echt het omgekeerde effect blijft hebben, met een onprettige werking, bespreek dat dan met je behandelend psychiater, en laat je andere middelen voorschrijven. daarvoor is het nu veel te vroeg.

Reageren
    staffieanne

Dankjewel Warren voor je reactie,ik hoop ook echt dat dit het goede middel voor me is.Heb ook al die bijverschijnselen,maar ik slik het dan ook pas een week,dus nog even doorzetten,hiervoor had ik effexor-xr 3perdag van 75mg,die heb ik in 1 week afgebouwd,veel te snel,maar ik ben opgenomen,dus de psychiater daar vond het beter om het snel te doen,maar een pretje was het niet,pffffffff.

Ik neem de tijd.

Reageren
    staffieanne

zeker lastig,en net wat je al schrijft,past het medicijn(nu)wel bij me.Ik ben ook in therapie,zelfs opgenomen,maar af en toe voel ik me net een proefkonijn,ooh helpt dit niet dan schrijven we dat middel wel voor.Ik zal het afwachten,morgen ga ik naar 100mg en dan stop ik,dat moet genoeg zijn,en als het niet aanslaat,dan weet ik het ook niet meer,in ieder geval vriendelijk dank voor je reactie.

Reageren
    staffieanne

iK ZIT NU OP 100MG ANAFRANIL EN DE REST HEB IK OOK NOG,HET SLAAT GOED AAN,EN BINNENKORT WORD IK ONTSLAGEN UIT HET Z’HUIS,HET ENIGE NADEEL IS DAT IK 15 KILO BEN AANGEKOMEN,DA’S MOOI BALEN.

Reageren
    staffieanne

heb er weer een probleem bij,ik ben inmiddels thuis en de medicatie is goed aangeslagen,maar nu ben ik al met al 28 kilo aangekomen,ik heb wel meer trek in zoetigheid,maar vraag me af als ik nu op dieet ga of de kilo’s er ook weer af gaan,het is voornamelijk vocht wat ik vasthoud,en daar baal ik als een stekker van,is er misschien iemand die dit ook heeft of heeft gehad?bvd

Reageren
    staffieanne

ik heb inmiddels vochtafdrijvers,en ben sinds gister al een kilo afgevallen,nu de andere 27 nog,maar toch wil ik graag weten of er meer mensen zijn die deze middelen gebruiken en ook zoveel zijn aangekomen,bvd
    gr.Anne

Reageren
    staffieanne

heb er trouwens ook nog seroquel en lorazepam bij gekregen,ik wacht met smart op iemand die hetzelfde heeft doorgemaakt of nog doormaakt

Reageren
    Marc

Ik herken je situatie. Niet met exact dezelfde medicijnen maar wel ongeveer.

Maar ik wil je iets anders zeggen. Geneesmiddelen in de psychiatrie zijn (bijna) altijd ter ondersteuning van een persoonlijk proces, en daar lees ik eigenlijk niets over. Je legt als het ware de verantwoordelijkheid over jouw welbevinden in de handen van pillen. De medicijnen dien ter ondersteuning en daarbij moet je zelf wat doen aan je geluk.

Daar ben ik nou benieuwd naar. Wat doe je zelf? of ben je nog niet zover?

Reageren
    anne

Tuurlijk zijn de medicijnen ter ondersteuning,ik was zwaar depri en zat in een psychose,al het oud zeer kwam er in 1 keer uit en dat kon mijn geest niet aan,daarom ben ik ook 5 maanden opgenomen geweest,maar leef nu weer een lekker leventje thuis,en het gaat prima met me,wel dankzij de medicatie en dan kan ik nu wel gaan afbouwen,maar de psychiater zegt ook dan komen je klachten waarschijnlijk dubbel en dwars terug,ik probeer gewoon verder te gaan met mijn dieet,en dat lukt me aardig,alleen gaat het zo langzaam,heb er inmiddels 3 kilo af.

groetjes en bedankt voor je antwoord

Reageren
    anne

Jippie heb er 5 kilo af,als je maar doorzet heb ik in de gaten,dus ondanks de medicatie waar je eerst van aankomt,kun je later best weer afvallen,zonder te stoppen met de medicijnen,ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Anne

Reageren
    anne

Ik ben inmiddels al 8 kilo kwijt en dolgelukkig,dus mensen die ook zoveel kilo’s aankomen door medicatie er is hoop,als je gaat lijnen gaan ze er ook weer af,en veel bewegen natuurlijk.

Reageren
    anne

Hallo allemaal

Ik ga nu op de wachtlijst om in deventer opgenomen te worden en af te gaan bouwen met al mijn medicatie en dat is nogal wat seroquel,lorazepam,oxazepam,lormetazepam,anafranil,promethazine,dat is gewoon te gek,wel heb ik zelf de diazepam afgebouwd naar nul.

Reageren
    Katja

Hallo Anne,
    Wat zijn jouw klachten als ik vragen mag.
    Mij wilden ze ook nar een Detox-kliniek hebben,
    maar ik heb met VNN afgesproken, dat ik thuis blijf en de oxazepam afbouw tot 0. Dit is is mei as. Wel gebruik ik lormetazepam als slaapmiddel, die ik niet ga afbouwen.
    groetjes Katja

Reageren
Reageer op: promethazine,lormetazepam,anafranil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.