- Anoniem23 maart 2020 om 09:30
Ben benieuwd hoe men hierin staat
Is het aan te reden nu met corona om eerder herhaalmedicatie aan te vragen en op te halen? Komt bij mij vaak voor dat ik sowieso al een keer terug te moeten omdat een gedeelte er nog niet is.En zo ja hoe veel eerder?
8 reactiesReagerenSuzan23 maart 2020 om 13:00Je zou de arts of apotheek waar je het haalt kunnen bellen. Die weten het beste wat en wanneer ze op voorraad hebben. Ik heb zelf net gebeld over een herhaal recept voor o.a. de zwaardere Ibuprofen tabletten en ook gevraagd hoe het met de voorraad zit, omdat de lagere dosis overal steeds uitverkocht is. De apotheek zei met klem om juist NIET te gaan hamsteren! En dat geldt voor alle medicijnen. Ze hebben in principe genoeg voorraden , maar als iedereen nu ineens extra komt halen, komen er uiteindelijk wel tekorten. Dus bij ons geven ze niet meer mee dan wat je normaal ook krijgt.
ReagerenAnoniem23 maart 2020 om 13:05Nee hamsteren is inderdaad niet de bedoeling, dat snap ik..Maar las hier en daar dat de voorraad wel groot genoeg is alleen vertraging met levertijden…Dus dan eerder bestellen, wellicht wat later ophalen maar dan is het in ieder geval op tijd besteld…Lastig he..Zit ook te denken hoe het dan moet als er een lockdown komt…Hoe toon je dan aan dat je je recept moet halen?
ReagerenJohn (moderator)
23 maart 2020 om 13:08Dit moet je met de apotheek bespreken. Er zijn namelijk regels om hamsteren tegen te gaan met herhaalmedicatie
ReagerenJohn (moderator)
23 maart 2020 om 13:46Ook als er al een zgn. lockdown zou komen, mag je gewoon naar de supermarkt, de apotheek en de dokter. de politie zal niet op iedere hoek van de straat staan om bewijs te vragen dat je naar de apotheek moet. laten we het nou met z’n allen niet gaan overdrijven
ReagerenAnoniem23 maart 2020 om 15:53Zo gaat het in andere landen wel
ReagerenJohn (moderator)
23 maart 2020 om 16:08Wij leven niet in “andere” landen
ReagerenAnoniem23 maart 2020 om 16:16Ja snap ik maar gewoon dichtbij ons . Europa ..maar zal wel loslopen. Bedankt voor de reactie.
ReagerenJohn (moderator)
23 maart 2020 om 16:18We zullen het met z’n allen moeten afwachten. Vandaag zullen we horen of er nog aanvullende maatregelen gaan komen..
Reageren