- Charlie20 juni 2019 om 12:46
Hoi allemaal,
Ik heb Quetiapine voorgeschreven gekregen om beter te slapen (25 mn per nacht). Ik heb het inmiddels 1 nacht gebruikt maar ik merkte alleen dat ik suf werd. Slapen lukte niet echt (ook omdat ik me heel erg focuste of op wat de quetiapine met me zou doen). Heeft iemand hier ervaring mee? Is het normaal dat het niet gelijk werkt?
9 reactiesReagerenCatootje20 juni 2019 om 15:58Antipsychotica verminderen de aanmaak van melatonine dus lijkt me minder zinvol voor het slapen. ook reguleren ze je neurotransmitters op een kunstmatige manier.
Reageren_87_20 juni 2019 om 21:52Liever zoek je naar andere oplossingen. Quetiapine is een zeer heftig medicijn met behoorlijke bijwerkingen. Daarnaast kan je brein zich er door aanpassen, zodat je als je het lang gebruikt, moeilijk meeer zonder kunt.
ReagerenJohn (moderator)
20 juni 2019 om 22:04Ja, en zeker als je je daar zo op heb gefocust
ReagerenElisabeth3 januari 2022 om 17:19Ik heb vaak hartkloppingen stijve spieren en ben heel erg moe .Is dit ook een bijwerking van Quetiapine
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2022 om 17:27Dat zou kunnen, maar kan ook door angst/stress en spanningen komen
ReagerenElisabeth4 januari 2022 om 16:50Dat zou zeker kunnen want ik heb heel veel angst paniek en stress .Sinds ik Quetiapine slik in een heel lage dosis 12,5 mg slaap ik wat beter maar de andere klachten die ik noem zijn erger geworden .Ik kan nog maar heel weinig omdat ik me zo uitgeput voel
ReagerenJohn (moderator)
4 januari 2022 om 16:55Hoelang gebruik het middel nu?
ReagerenRich12 mei 2023 om 19:35Ik neem ook 25mg om in te slapen. Maar merk dat ik niet meer zonder in kam slapen
ReagerenIris Honing.26 mei 2025 om 18:20Dit middel kan net als roken je levenstijd met dertig
Reageren
jaar verkorten.
Bij langdurig gebruik veroorzaakt het hoge bloeddruk,
diabetes type 2, schade aan de nieren, schildklier
functie verstoring en een algehele afstomping van
gevoelens en belevingsvermogen.
Het maakt je tot een levende dode.
In de Verenigde Staten waren er ruim twintig jaar
geleden al rechtszaken tegen de pharmaceutische
industrie vanwege dit schadelijke medicijn. Ik gebruik
het sinds 2006 en kan helaas niet meer zonder.