Magnesium

  • #1

    3 weken terug ben ik gestart met magnesium, 400 mg per dag. Na 1,5 week kreeg ik rare klachten als diarree en spiertrilling door heel mijn lichaam. Ik ben vorige week gestopt met de pillen. Nu een week later heb ik nog steeds last van spiertrillingen. Kan het een overdosering zijn? Zo ja, wanneer verdwijnen de klachten.

    Reageer
    #2

    Waarom ben je gestart met het nemen van 400 mg magnesium?

    Reageer
    #3

    Op advies van de drogist. Vermoeidheidslachten.

     

    Reageer
    #4

    Voorjaars moeheid, heet dat. Een drogist wil verkopen. Je hebt geen overdosering. Drink een paar dagen extra water, ga lekker naar buiten en ik denk dat de vermoeidheid, inclusief te spiertrillingen vanzelf zullen verdwijnen. Advies over dit soort zaken altijd bij een arts inwinnen.

    Reageer
    #5

    @Fleur, de verbinding is bij magnesium belangrijk. Beste een organische verbinding. Zelf reageerde ik zeer slecht op magnesium glycerofosfaat maar andere vormen kan ik wel hebben. In spulletjes van de drogist kunnen ook minder gezonde hulpstoffen zitten. Ook beter advies vragen bij de betere vitaminezaak of orthomoleculair therapeut. Zo iemand kan ook kijken naar het geheel; andere stofjes die je ook nodig hebt. Als je één stofje slikt, kan er een verstoord evenwicht zijn.

    Reageer
    #6

    Overigens zouden de symptomen die je beschrijft wel een signaal van je lichaam kunnen zijn dat het extra nemen van Magnesium, niet nodig is.

    Probeer lekker naar buiten te gaan, drink even wat meer water, en bekijk hoe het over een weekje is.

    Reageer
    #7

    Taurine is belangrijk voor de mineralenbalans. Bij een tekort aan dat stofje kunnen ook problemen optreden. Dan hoeft het niet zozeer de magnesium op  zich zijn maar tekorten aan andere stoffen, waaronder taurine. Vooral mensen die weinig vlees eten hebben eerder een tekort.

    Reageer
Reageer op: Magnesium
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief