Zoeken Vraag het forum

Overdosis of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Melissa

Hallo,
    Ik ben een nitwit op het gebied van medicijnen en hoeveelheden, vandaar hier mijn vraag. Iemand in mijn omgeving heeft een tijd lang haar medicijnen niet ingenomen en opgespaard. Ik zag ze perongeluk liggen en zag daarbij een briefje met hoeveelheden. Ik heb geprobeerd er met haar over te praten maar ze laat niks los. Ik weet niet of ze iets van plan is. Het zijn (voor mijn idee in ieder geval) enorme hoeveelheden nu ik het bij elkaar op heb geteld dus ik maak me wel zorgen. Mijn vraag is, kunnen deze medicijnen kwaad? En zo ja, in welke mate? Alvast hartelijk dank. Hieronder de medicijnen.

Colecalciferol (vitamine D) 15.639 IE
    Ferrofumaraat (ijzer) 12.400 MG
    Davitamon 20 tabletten
    Thiamine 1700 mg
    Oxazepam 110 mg
    Diazepam 80 mg

Ze heeft ook antidepressiva weet ik, maar zover ik weet neemt ze die wel in.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Als ze ze allemaal tegelijk zou innemen, kan da inderdaad wel kwaad. Hoe oud is je vriendin?

Reageren
Reageer op: Overdosis of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.