- anoniem31 maart 2018 om 10:42
Hallo ik heb een vraag over de metoprololtartraat zonder afgifte en de metoprolol met geregeleerde afgifte ik begrijp dat die met afgifte 24 uur werkt en de anderen paar uurtjes maar onndanks dat merk je anderen soort verschil gaat je bloeddruk en hartslag met die zonder afgifte sneller naar beneden of is dat het zelfde?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 maart 2018 om 11:12Dat zal in principe hetzelfde zijn, maar kan wel iets geleidelijker verlopen
Reagerenanoniem31 maart 2018 om 11:22Wat bedoel je met geleiderlijk verlopen?
Ik ben een beetje bang ik heb een jaar lang metoprololsuccinaat 25 gebruikt maar de afgelopen weken tragere hartslag in de avond ik moest een halve proberen gisteren dus 12,5 ingenomen alsnog tragere hartslag in de nacht en vandaag 25mg taraat ingenomen ben bang om te experimenteren met een betablokker
ReagerenJohn (moderator)
31 maart 2018 om 11:28Je moet ’s nacht slapen en niet je hartslag voortdurend meten. Nergens goed voor. het is sowieso normaal dat je hartslag ’s nacht daalt.
Reageren
Moest je niet eerst de halve dosering gaan gebruiken?John (moderator)
31 maart 2018 om 11:29Met geleidelijker, bedoel ik : beter verdeelt over de dag
Reagerenanoniem1 april 2018 om 13:41Gisteren dus taraat ingenomen overdag voelde ik mij prima hartslag en bloeddruk goed maar ik viel moeilijk in slaap en nadat ik even in slaap was gevallen stond ik om 1 snachts op ik met hartkloppingen hartslag 110 het duurde ong een half uur voordat ik rustig werd misschien was ik aan het hyperventileren omdat ik mij zo druk maakte k wou niet gelijk nog een halve metoprolol innemen ik had ademhaling oefeningen gedaan en ik werd er rustig door hartslag rond de 70 -80 en ik viel in slaap vamochtend weer 25mg taraat ingenomen. Kan het een hyperventilatieaanval zijn geweest? Of heeft het te maken dat ik overgestapt ben van metoprololsuccinaat naar taraat?
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2018 om 16:26Dat zou kunnen….maar of het van de betablokker is , dat is nog maar de vraag. Ik denk dat je je wat druk hebt gemaakt over de medicijn in het algemeen
Reageren