Zoeken Vraag het forum

CBD olie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ashm

Hey. Ik gebruik CBD olie om me te helpen bij mijn angst (sociale angst stoornis ofzo) ik gebruik dit al een tijdjd maar mn moeder moopt het altijd en ze is op vakantie naar bonaire voor een paar week en het is op. Ik vindt het eng om afgekeurd te worden ofzo dus kan je als minderjarige CBD olie mee krijgen? Aangezien het toch wel van een wiet plant of komt wou ik het even vragen voor dat ik straks in de winkel het niet mee krijg ofzo.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou geen probleem moeten zijn.

Reageren
    Catootje

Kan je gewoon kopen. Is wat anders dan de medicinale olie met thc. Wel zijn er verschillende kwaliteiten. Goedkopere soorten zijn vaak kwalitatief minder, er zit wel cbd in maar andere bestanddelen minder of niet.
    Bij angstklachten beter ook aandacht besteden aan je voeding. Teveel snelle suikers zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat allerlei ontregelingen kan geven, ook angsten. Ook histaminerijke voeding, zoals kaas en zuurdesem, kunnen (angst-)klachten uitlokken. Ook uitkijken met smaakversterker en zoetstoffen.
    Bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen ook ondersteunend werken.
    Dat je moeder weg is en je het nu zelf moet kopen betekent hopelijk niet dat je alleen thuis bent?

Reageren
    Ashm

jawel, maar dat is vaker goed gegaan en er zijn talloze mensen waar ik naar toe kan als het verkeerd gaat. Daarnaast ben ik bijna 16, ik moet die verantwoordelijkheid toch wel aan kunnen. En over dat eten, dat valt reuze mee ☺️

Reageren
    Marieke

Hi Ashm,
    De olie kan je idd gewoon kopen bij bijv. een natuurwinkel. Ik haal het zelf bij de Vitaminestore > CBD 5%.
    Weet je toevallig waar je moeder de olie haalt? Neem het oude flesje eventueel mee.
    Als je je er prettiger bij voelt vraag dan iemand mee uit je kennissen kring.

Komt goed!
    Succes!

Reageren
    Sofietjuh

Dag lieve Dokters,

Ik heb best een heftige vorm van epilepsie. Ik slik al een tijd CBD-olie en de meeste olies werken hier heel goed voor.

Het enigste nadeel is alleen dat ik het niet goed kan doseren door de druppels. Ik merk dat ik echt een precieze hoeveelheid cbd-olie nodig hebt voor de beste resultaten.

Vandaar dat ik nu nadenk over CBD-capsules, zodat ik altijd de juiste dosis krijgt en die spiegel niet constant schommelt.

Kennen jullie deze cbd capsules? Ik wil niet de fout maken weer de verkeerde te kopen en de mooie woorden geloof ik niet meer zo. Hoor het liever van echte dokters.

1. https://www.hollandandbarrett.com/shop/product/jacob-hooy-cbd-60-capsules-600mg-60018336
    2. https://jouwnatuurlijkegezondheid.nl/2019/01/23/best-geteste-cbd-olie-capsules-kopen/

Hoor graag van jullie.

Liefs,

Sofietjuh

Reageren
    John (moderator)

je kunt bij de apotheek een spuitje kopen, dat ook wordt gebruikt voor insuline. Daarmee kun je de olie heel goed en nauwkeurig doseren

Reageren
    Suus

@Henk Ik zou me door de drogist/natuurwinkel waar je het koopt,laten informeren.

Daar zijn ze bekend met de werking van de verschillende merken en de aangeraden doseringen.

Reageren
    RIMSHA

Ik gebruik nu een paar weken CBD-olie om te helpen tegen stress en voor een betere nachtrust, en eerlijk gezegd merk ik echt verschil. Ik neem ’s avonds een kleine dosis, en ik merk dat ik makkelijker in slaap val en ’s ochtends meer uitgerust wakker word.

Voor mij is consistentie erg belangrijk — het lijkt het beste te werken als ik het elke dag rond dezelfde tijd neem. Ik heb ook een betrouwbare lokale bron gevonden in Nederland (cbdolie.nl
    ) die duidelijke instructies en kwaliteitsproducten biedt.

Heeft iemand anders ervaring met CBD-olie voor slaap of stress? Ik hoor graag wat voor jullie heeft gewerkt.

Reageren
    rimsha

Ik gebruik nu een paar weken CBD-olie om te helpen tegen stress en voor een betere nachtrust, en eerlijk gezegd merk ik echt verschil. Ik neem ’s avonds een kleine dosis, en ik merk dat ik makkelijker in slaap val en ’s ochtends meer uitgerust wakker word.

Voor mij is consistentie erg belangrijk — het lijkt het beste te werken als ik het elke dag rond dezelfde tijd neem. Ik heb ook een betrouwbare lokale bron gevonden in Nederland (cbdolie.nl) die duidelijke instructies en kwaliteitsproducten biedt.

Heeft iemand anders ervaring met CBD-olie voor slaap of stress? Ik hoor graag wat voor jullie heeft gewerkt.

Reageren
Reageer op: CBD olie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.