- Mier30 januari 2018 om 17:20
Hallo, bij mij is ischias vastgesteld. Ik heb ontzettend pijn aan mijn bil en bovenbeen wanneer ik ook maar even sta of zit.
De huisarts en fysiotherapeuth zeggen bewegen en dan moet het uiteindelijk beter gaan. Ik heb tramadol voorgeschreven gekregen driemaal daags 50 mg. In de ochtend werkt het helemaal niet na ren jele nacht liggen. Overdag , de 2e capsule merk ik wel iets van. Nu denk ik zelf dat de dosis te laag is en ik wilde graag een 100 mg proberen in de ochtend en middag. De huisarts gaf aan dat ik al aan het limiet zit. Ik heb verder geen gezondheidsklachten en het limiet per dag is volgens mij 400 mg, daar zou ik ruim onder blijven.
Iemand ervaring hiermee? Zou ik morgenvroeg gewoon eens kijken wat het doet als ik iets meer zou innemen? Ik heb totaal geen bijwerkingen gelukkig.9 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 januari 2018 om 17:27Ik zou niet zomaar de tramadol verhogen… het is zeker geen onschuldig middel. Probeer eerts de tramadol te combineren met 500 mg paracetamol
ReagerenMier30 januari 2018 om 17:34Dank voor je reactie!
Reageren
Ik gebruik al 1000 mg paracetamol ernaast.
Ik merk dat de tramadol wel wat doet maar nog niet genoeg om enigszins iets meer ontspannen te kunnen bewegen. Hiervoor paracetamol met codeïne erbij gebruikt en dat hielp ook niet.John (moderator)
30 januari 2018 om 17:38Paracetamol met codeine is eigenlijk geen optie…
Reageren
Bespreek het toch nog eerst maar eens et de huisarts… je hebt nog niet je maximale doseringMier30 januari 2018 om 17:44Ja zal ik zowieso nog eens doen hoor. Gekke is dat toen ik vroeg om verhoging ze aangaf dagblad het echt niet ging ik langs moest komen en dan misschien een zwaarder middel
Reageren
Moest proberen.
Dit is via de assistente gezegd tegen me. Ik denk dat verhoging van dit medan beter lijkten eerstverantwoordelijke proberen. Ik wil het liefst helemaal geen medicatie natuurlijk.Mier.30 januari 2018 om 17:45Sorry voor het rare typen. Mijn telefoon wil niet meewerken?
ReagerenJohn (moderator)
30 januari 2018 om 17:57Neem morgen maar eens even contact op
ReagerenPeter31 januari 2018 om 01:31Als Paracetamol naast de Tramadol niet het gewenste resultaat geeft, kun je i.p.v. Paracetamol ook Ibuprofen of Naproxen naast de Tramadol slikken, dat zijn NSAID’s.
Reageren
Na verhogen van de dosis Tramadol is morfine de volgende stap (ook i.c.m. Paracetamol of een NSAID).
Zowel Tramadol als morfine werken op den duur verslavend, dus je wilt er het liefst zo snel mogelijk vanaf. Het zijn pure pijnstillers, ze genezen niet. Morfine is heftiger.Car25 januari 2019 om 14:19Ik heb sinds gisteren Tramadol en naproxen voor ischias. Ik heb dit voor het eerst en wist niet hoe ik moest liggen, staan en zitten ging helemaal niet. Ik kom amper mijn bed uit maar na een warme douche, tantum extra warm kan ik lichte oefeningen doen. Deze oefeningen zijn het meest effectief. Ik raad aan om de ‘lage rugpijn’ app te downloaden. 7 euro goed geïnvesteerd. Het voelt niet heel lekker als je bezig bent. Maar daarna voelt het de helft beter. Ook lig ik op de rustmomenten op mijn buik met een hoog kussen onder mijn buik. Dit geeft ruimte in de ruggenwerfels wat erg fijn voelt. Ik weet niet hoe mijn herstel gaat lopen maar zie wel licht aan het einde van de tunnel door de oefeningen. Er wordt gehamerd op bewegen maar vergeet vooral niet ook rust te nemen. Hier is het bij mij recht in mijn gezicht teruggekomen.
ReagerenEsther21 juli 2022 om 09:47Dank voor de tip van de lage rugpijn app, ik heb ook ischias en met deze (idd nare !) oefeningen lijkt er toch wat verlichting op te treden.
Reageren