- Anne5 mei 2017 om 20:30
Geachte,
Weet iemand toevallig of er mini tabletjes ibuprofen bestaan, en waar ik deze kan kopen?
Ik heb zelf namelijk hevige migraine maar krijg wegens eerdere medische omstandigheden geen grote pillen meer doorgeslikt. Vaak bij de arts aangekaart maar wordt geen gehoor aan gegeven.
Of bestaat er iets als een fijnmaal apparaat?Ik hoor het graag van iemand!
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 20:35Je zou aan de huisarts een recept voor Brufen bruis 600 mg kunnen vragen. Dat is oplosbaar in water en kun je gewoon drinken.
ReagerenAnoniem5 mei 2017 om 20:42Bedankt voor uw reactie, dit heb ik al geprobeerd. Was helaas geen succes.
Er zijn geen kleine tabletjes pijnstilling?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 21:47Catootje6 mei 2017 om 08:56Het kan schelen in je klachten om ook naar de oorzaken te kijken, voeding, tekorten als magnesium en allerlei vitaminen en mineralen en bepaalde vetzuren, en verder oestrogeendominantie. Is vaak best winst te behalen als je je eetpatroon aanpast en aanvullende, natuurlijke middelen gebruikt. Ibuprofen onderdrukt bepaalde prostaglandines, voorlopers van bepaalde hormonen en werkt derhalve verstorend; teunisbloemolie ondersteunt juist de hormoonhuishouding.
ReagerenAnoniem7 mei 2017 om 17:04Ik heb onlangs vernomen dat diclofenac vergelijkbaar is met ibuprofen, klopt dat?
Maar als ik iets wil innemen dat net zo sterk is als ibuprofen 200 mg, moet ik dan 4 tabletten diclofenac 25 mg nemen? Of staat een diclofenac 25 mg gelijk aan een ibuprofen 200 mg? Ik begrijp het niet helemaal.
Zakjes ibuprofen werkte niet want ik kreeg het niet weggespoeld.
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2017 om 18:08Het zijn ontstekingsremmende pijnstillers, maar ze zijn niet hetzelfde. Het is bovendien een middelen met verhoogd risico op maagklachten. Daarnaast niet echt geschikt bij migraine. Daar zijn andere middelen voor beschikbaar…overleg het met je huisarts.
Hoe vaak neem je nu de brufen?
ReagerenAnoniem7 mei 2017 om 22:46Momenteel neem ik helemaal niks, juist omdat ik het niet weg krijg.
Dus een diclofenac 25 mg is sterker dan een ibuprofen200?
Ik ben bang dat het meer schade aan zal richten.
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2017 om 22:49Ze zijn zeker sterker dan Brufen. Je kunt het proberen met 50 mg per dag. 2 x 25
Reageren