Zoeken Vraag het forum

AD Overstappen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • joel

Hallo ik had een vraag,

Ik ben vrijdag bij mijn dokter geweest om over te willen stappen naar mijn oude medicatie dat mocht wel, maar nu begreep ze niet zo goed hoeveel ik gebruikte van mijn huidige medicatie naar de nieuwe medicatie. ze zij begin maar met 10 mg.

Het gaat om setraline wat ik nu heb naar paroxitine,
    Het probleem is dat ik zei dat ik 120 mg gebruikte van setraline soloft, maar zij begreep milligram en er was verwaaring heb proberen uit te leggen maar toen ik thuis kwam checkte ik het en het klopt niet helemaal wat zij zei en wat ik bedoelde.

ik heb dus 120 MG dat is dus ongeveer 5,25 milliLITER setraline.
    Zijn er artsen hier of dokters die mij kunnen helpen? is 10 MG paraoxtine dan wel kloppend?

in elk geval ik heb gister dus van 120 naar 100 gegaan en ben ontzettend duizelig. en ik kan niet zozeer iemand bereieken over deze situatie…

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De doseringen van Sertraline en Paroxetine zijn heel anders….Paroxetine is veel lager gedoseerd dan sertraline.

Waarom ben je van 120 naar 100 mg sertraline gegaan?

Reageren
    joel

Nou omdat ik het allemaal beetje moest doen op mijn eigen manier waar ik het beste bij voelde. aangezien ik het gevoel had dat setraline niet zo heel veel deed op mijn lichaam besloot ik dus even wat te minderen zodat overstapen wat makkelijker zou gaan…. dacht ik …

Reageren
    John (moderator)

Dat is een manier om dat te doen..

Waarom ben je eerder overgestapt van paroxetine naar sertraline?

Reageren
    joel

dat is een lang verhaal maar zou het even beetje kort uitleggen,

vroeger 10 jaar terug begon ik met paroxitine 20 mg en dat ging 5 jaar goed ongeveer.
    ik voelde me goed en wou gewoon stoppen, dat heb ik paar keer geprobeerd maar lukte niet echt, toen zei de arts dan stap je over naar mirtazapine en dan kan je makkelijker afbouwen zonder te veel bijwerkingen. dus ook dat gedaan, en ik ben na een jaar ongeveer helemaal gestopt. helaas werd ik 2 maand later erg ziek, galblaas problemen, en ik kreeg te horen dat ik een tumor in mijn lever zou hebben en dat zorge voor psychiece problemen, ook omdat mijn 2 broers kanker hebben. achteraf geopereerd en is alles wel oke. maar psychies kreeg ik een beste klap en kreeeg weer klachten, dus ik moest weer aan de AD.
    ik begon met escitorpram ofzoiets. maar dat had een hele sterke werking en ik voelde mij daar niet goed bij. dus daarna overgestapt naar setraline zoloft dat is een vloeibaar product en dat ging stukken better.

nu paar maand later zit ik dus aan de 120 mg en ik voel me niet zo lekker als dat ik voor paar jaar terug deed op paraoxitine, dus vandaar overlegt om terug te gaan naar mijn oude medicatie.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt de sertraline eerst nog wat afbouwen en dan overstappen. Je kunt ook gewoon direct overstappen. Maar in beide gevallen moet je er toch rekening mee houden dat het wat problemen gaat opleveren.

Reageren
Reageer op: AD Overstappen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.