- Anoniem12 september 2016 om 07:31
Na maanden vreemde ontlasting gehad te hebben ben ik een paar maanden geleden naar de huisarts gegaan. Na hoop luisteren voelen en vragen o.a. of er bloed of zwarte ontlasting gaf hij aan geen zorgen te maken ook door mijn leeftijd halverwege de 30, het is PDS. Aan de ene kant ging ik opgelucht naar huis toe.
Nu zeker 3 maanden later vind ik het toch raar dat ik regelmatig potlood ontlasting heb. Als je gaat googlen kom je toch uit op darmkanker. Ik ben verder niets afgevallen en ga 2 max 3 keer per dag naar de wc toe.
Zou dit ook te maken hebben met PDS? Ik heb wel hele drukke en rommelende darmen.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 september 2016 om 07:43Het kan zeker door pds worden veroorzaakt. Maar ook een in- of uitwendige aambei zou de oorzaak kunnen zijn.
ReagerenAnoniem12 september 2016 om 08:14Maar darmkanker zou het waarschijnlijk niet zijn?
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2016 om 08:19Dat is gezien je leeftijd erg onwaarschijnlijk
Reagerenanoniem8 januari 2017 om 09:35De leeftijd rond 30 plus kan juist bij enkele darm tumoren de ‘juiste’ zijn. In mijn familie heeft iedereen tussen 36 en 42 een darm kanker gekregen. Ik zou colonoscopie vragen voor zekerheid. Misschien is ook niks aan de hand maar dan weet jij zeker. Als jij op tijd ben is darm kanker goed te behandelen.
Reageren