Zoeken Vraag het forum

Heel veel pijn voor ontlasting komt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb nu al 3 maanden een rare situatie. In december 2015 ben ik gediagnosticeerd met Coeliakie, daarna een ander eetpatroon natuurlijk en alles ging goed. De ontlasting werd beter, de antistoffen zijn verlaagd en alles ziet er goed uit. Maar nu sinds 3 maanden heb ik een heel vervelend probleem, ik kan soms ineens plotseling hele hele hele erge buiksteken krijgen (links) en dan moet ik met spoed naar de wc en kan ik het bijna niet ophouden. Het poepen zelf doet geen pijn, maar wel de paar minuten die daarvoor afspelen. Het is ook niet een kramp maar echt voor het gevoel mes-steken. Ik heb een hoge pijngrens maar dit is echt pijn die ik zelf nog niet kende…Kan het zijn dat er een vervelende bocht in de darm zit sinds kort? Normaal heb ik altijd gehad dat ik wel een uur van te voren kon aanvoelen als ik naar de wc moest en nu kondigt zich het pas een paar minuten van te voren aan en doet het zo pijn dat ik echt heel snel naar de wc moet. Zo deed ik een paar weken terug de boodschappen en tijdens het winkelen overkwam mij dit bovenstaande ook en ben ik gerend naar de auto om met spoed naar huis te rijden omdat er geen wc in de buurt was. Dat waren echt hele pijnlijke minuten. De ontlasting zelf lijkt trouwens wel normaal, ik zie niet direct “afwijkingen” en ik laat het ook niet lopen…

Ik maak mij lichtelijk zorgen, wat zou dit voor oorzaak kunnen hebben?

1 reactie
    Reageren
    Jo

Ik ben ook wel benieuwd naar wat de oorzaak kan zijn, heb soortgelijke klachten….

Reageren
Reageer op: Heel veel pijn voor ontlasting komt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.