Zoeken Vraag het forum

Veel nr groot toilet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik moet al sinds enkele jaren heel veel nr groot toilet. Volgens mijn huisarts is het normaal, ene mens gaat meer dan andere. Ik ging vroeger 1 maal per dag nr groot toilet, nu ga ik op kalme dag rond de 5 keer tot zelfs 10 of 15 keer per dag. Volgens huisarts ook geen probleem??? Zever volgens mij… Ik vind het niet normaal.

Het beïnvloed mijn hele leven. Als ik iets eet moet ik direct erna nr groot toilet. Als ik aan het eten ben voel ik zelfs al dat ik nr het groot toilet moet. Ik kan gewoon niet meer genieten van op restaurant gaan of gaan eten bij vrienden en zo. Ik probeer dat zoveel mogelijk te mijden. Als ik nr groot toilet moet komt het precies niet allemaal in 1 keer. Ik ga en wat later moet ik soms nog enkele keren om telkens nog klein beetje uit te scheiden. Ik heb het gevoel dat mijn maag geen eten verdraagt, zeker geen warm eten. Als ik pasta, frieten, aardappelen, spaghetti… eet moet ik echt direct na maaltijd na groot toilet.

Precies of ik zit met een blokkage waardoor niet alles in 1 keer mee komt. Hierdoor ga ik op sommige dagen wel 15 keer nr groot toilet. Ik heb dan vaak gevoel dat ik moet gaan maar komt heel vaak maar heel klein beetje mee. Eerst is het veel en dan paar keer heel weinig.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat zou het kunnen zijn?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

10 tot 15 x per dag is wel heel erg veel. 1- 3 x per dag is normaal
    Ga met deze klachten toch naar een MDL arts.

Reageren
    Anoniem

Hoi,

Ik moet soms ook wel is 6x op een dag, maar dat hangt er vanaf wat ik eet en of ik veel stress heb denk ik, als je er aan denkt en net als ik zenuwachtig raak moet je naar de w,c hoe vaker je moet hoe minder er mee komt.. logish volgens mij want ja je kunt niet 10 keer een berg ontlasting produceren.. Bij mij is het in de morgen 1x veel daarna nog een keer wat minder en dan steeds minder.. Maar ik hoef niet meteen na een maaltijd en heb verder ook geen problemen met buikpijn of een raar gevoel.. Mijn ontlasting ziet er verder normaal uit… Vraag me wel af of ik me ook druk moet gaan maken omdat ik meer dan 3x per dag moet…

Reageren
Reageer op: Veel nr groot toilet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.