- M.E.25 juli 2016 om 22:06
Hoi,
Sinds vorige week heb ik, plots, regelmatig last van opkomend maagzuur. Daarnaast boer ik veel lucht op. Een (voor mij) vrij vreemd verschijnsel. Dit begint steeds vaker toe te nemen.
Na het opzoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn kom ik er niet bepaald uit. Vandaar mijn vraag hier.
Twee / twee en een halve week geleden ben ik gaan karten. Tijdens deze fanatieke sessie heb ik een flinke smak gemaakt waarbij mijn bovenlichaam uit mijn stoel weg geslingerd terwijl mijn onderlichaam er in beef zitten. Ik hoorde/voelde een knakkend geluid waarna een enorm last van mijn rug optrad. Na ±4 dagen verdween de pijn.
Mijn leeftijd is 26, sport momenteel niet fanatiek maar beweeg wel regelmatig. Net iets over gemiddeld BMI + onregelmatig ritme door onregelmatige werktijden. Daarnaast af en toe gebruiker van stimulerende middelen (XTC, Speed, Cannabis). Nou heb ik kort voor de eerste symptomen toevallig XTC en Speed gecombineerd.
Verder voelt mijn maag ook niet 100% “oke”, maar kan niet direct symptomen benoemen waar dit aan zou liggen.
What to do? 🙂
Is dit een tijdelijk probleem?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 juli 2016 om 22:17De combinatie van de speed en de XTC kunnen wel eens de oorzaak zijn. Als de klachten aanhouden, ga dan naar de huirarts
ReagerenDennis25 januari 2017 om 08:19Sinds ik een multi spray heb gebruikt (1 jaar geleden) boer ik maagzuur omhoog als ik iets zuur neem zoals citroen maar ook bij zoethout of camille; ook bij de meeste medicatie krijg ik een zure smaak in mijn mond waar ik heel ziek en (gele huid gezicht) van word.
Reageren
Huisarts/ziekenhuis heeft uiteraard geen idee en geen zin om verder te onderzoeken. Ik heb ook zware bijnieruitputting waardoor ik te weinig maagzuur heb. Het komt ook omhoog als ik te lang bijv. achter mijn laptop zit en waarschijnlijk druk op mijn buik. Ik moet hydrocortison slikken voor mijn bijnieruitputting maar dit kan nu niet meer langs mijn maag dus zijn de capsules enteric coated maar dit kan mijn buik weer op lange termijn niet verdragen. Iemand enig idee? Zouden maagzuurremmers kunnen helpen en welke zijn het beste?John (moderator)
25 januari 2017 om 11:22Ik heb ook zware bijnieruitputting waardoor ik te weinig maagzuur heb. Je hebt al te weinig maagzuur, dus moet je al zeker niet ook nog maagzuurremmers gaan gebruiken. Is er al een maagonderzoek gedaan?
Wat bedoel je eigenlijk met “multispray” ? WD40/smeermiddel/kruipolie?
Reageren