Zoeken Vraag het forum

Klachten na antiredlux operatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Joanne

Ik heb in november 2024 de operatie gehad in het Meander in Amersfoort prima ervaring problemen reflux en kortademig opgelost.wek nog 4 maanden eetstoornis gehad durfde niet veel te eten
    Nu in Augustus gaat het veel beter.

Jo

Bij mij is er een slikfoto gemaakt en daar kon je de breuk goed terugzien.

Reageren
    Cora

Hallo allemaal
    Ik ben 14dgn geleden geopereerd aan een hernia diafragmatica,met toupet,Na 10 dgn vloeibaar langzaamaan met een beschuit met jam,en andere lichte maaltijden begonnen op advies van dieetiste.Maar ,af en toe denk ik,gaat best goed,en dan eet je het de andere dag,en zit je met pijn en kramp gevoel.Ik word daar erg onzeker van.
    Doe ik het goed,wat moet ik nu weer voor eten verzinnen.Bang om soms te eten.Hebben jullie soms adviezen voor mij.
    Groet Cora.

Reageren
    Esther

Had jij voor de operatie een volledig normaal functionedende slokdarm? Of waren er Al problemen, meestal down ze daarom zo een manometrie om te zien of die slokdarm goed werkt anders kan het na de operatie problemen geven en ze doen ook Niet een volledige wrap

Reageren
    Anoniem

5 maanden geleden een O.P gehad,nog steeds een vol gevoel bovenbuik.wat het bewegen ook moeilijk maakt…heb spijt van de operatie.hopelijk wordt het beter.wie heeft ook zo’n ervaring.

Reageren
    Nico

Goedendag,

Ik ben 8 jaar geleden geopereerd geweest door Dr Hueting in het Alrijne in Leiderdorp. De operatie is deels geslaagd omdat ik geen last meer heb van Reflux (zuur in slokdarm). Echter heb ik sindsdien dagelijks last van een lichte pijn rondom de plek waar ik ben geopereerd. IK voel op die plek bepaalde spanningen wat een ongemakkelijk gevoel geeft. Met name snacht heb ik na 3 a 4 uur slapen last van. Ik probeer dan andere slaapposities (andere zij) te vinden. Maar dan ervaar ik daar ook weer lichte druk/irritatie/pijn. Het gevolg is dat ik last heb van chronische vermoeidheid. Ook heb ik gemerkt dat ik meer last op die plek als ik sport (hardlopen). Ik heb recent een CT-onderzoek abdomen laten doen en een gastroscopie. Helaas zonder resultaat. Heeft iemand adviezen voor mij?

Bedankt alvast
    Nico

Reageren
    Nic

Goedendag,

Ik ben 8 jaar geleden geopereerd geweest door Dr Hueting in het Alrijne in Leiderdorp. De operatie is deels geslaagd omdat ik geen last meer heb van Reflux (zuur in slokdarm). Echter heb ik sindsdien dagelijks last van een lichte pijn rondom de plek waar ik ben geopereerd. IK voel op die plek bepaalde spanningen wat een ongemakkelijk gevoel geeft. Met name snacht heb ik na 3 a 4 uur slapen last van. Ik probeer dan andere slaapposities (andere zij) te vinden. Maar dan ervaar ik daar ook weer lichte druk/irritatie/pijn. Het gevolg is dat ik last heb van chronische vermoeidheid. Ook heb ik gemerkt dat ik meer last op die plek als ik sport (hardlopen). Ik heb recent een CT-onderzoek abdomen laten doen en een gastroscopie. Helaas zonder resultaat. Heeft iemand adviezen voor mij?

Bedankt alvast
    Nic

Reageren
    Marjolein

Hallo allemaal,
    Met verergerde astmaklachten werd ik naar de longarts verwezen. Op de longfoto was mijn maag te zien die in mijn borstkas lag. Dit was 19 maart. De gastroscopie wees uit, drie maanden later, dat mijn hele maag op zijn kop in mijn borstkas beland was. Kortademig, bijna niet kunnen eten en drinken en enorme maag- en darmkrampen. S nachts zoveel maagzuur en gal, ondanks 5 kussens, dat ik vreesde voor mijn gebit. Ik heb zo ongeveer ieder uur mijn mond gespoeld, het behoud van mijn gebit. Dodelijk vermoeiend.
    Ik ben op 21 augustus geopereerd, mijn maag is losgemaakt en terug door het middenrif getrokken, achter mijn slokdarm langs en gehecht rond de slokdarm op 270 graden. Een Toupet operatie a la Nissen.
    Ik ben positief! Mijn longen, die dichtgedrukt werden door mijn maag, hebben weer veel lucht. Na alle startproblemen kan ik weer eten en drinken, in kleine porties. Ik heb nog wel een zere plek in mijn buik maar dat zal moeten slijten, ik laat het maar gebeuren. Ik heb nog wel wat zuur s nachts maar echt veel minder. Geopereerd in Drachten.
    De chirurg heeft van het begin af duidelijk gemaakt dat het herstel wel een jaar kan duren en de maag is wat kleiner. Desondanks heb ik geen spijt. Ik voel me weer mens. Zoiets laat je natuurlijk alleen doen als het niet anders kan.
    Hopelijk steun ik met mijn verhaal mensen die er over twijfelen.

Reageren
    Manja

hoi
    zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met de reflux operatie in het Vumc

12 november heb ik mijn eerste gesprek met de MDL arts en de chirurg (na verwijzing van mijn eigen MDL arts) heb alle onderzoeken al gehad en moet nu de keuze maken wel of geen operatie…

maar lees hier eigenlijk nergens terug dat iemand in het Vumv is geopereerd door professor Breedenoord en chirurg professor Schijven
    Ik hoor het graag.

groetjes Manja

Reageren
    Jvt

Ik onderga een maahmghernia operatie waarbij mij. Maag onder mijn middenrif wordt verplaatst en mijn middenrif dmv hechting aan mij sloolkdarm wordt bevestigd.
    Heeft iemand ervaring met deze operatie en wat kan ik verwachten na de operatie qua bijwerkingen?

Reageren
    Mariette

Ik ben totaal 4 keer geopereerd aan een maagbreuk de laatste operatie was in Amersfoort bij dokter Broeders.
    En nu is mijn maag weer door het middenrif gekropen en weet niet meer wat ik moet doen. Als ik alles van tevoren had geweten was ik er nooit aan begonnen, want ben er alleen maar slechter van geworden.
    Ik moet morgen weer naar de MLD arts om dit probleem samen te bespreken.

Mariette

Reageren
    Jvt

Ik heb dezelfde klachten. Alhoewel ik geen nissen operatie heb gehad. Vastzittend voedsel dan overgeven etc
    Na een scan bleek dat mijn hele maag door het middenrif is gekomen.
    Ik laat me nu opereren dat de maag verplaatst en mijn middenrif aan mijn slokdarm wordt gehecht.
    Ik hoop dat dit afdoende is

Reageren
    Sien

Ik heb sinds een jaar veel klachten doordat de maag gedeeltelijk in mijn borstkast ligt .rugpijn druk gevoel bij de borst maag zuur heb ik niet wel andere klachten hartonderzoek en longonderzoeken waren allen positief .Nu op de wacht lijst bij de chirurg en scan hoe de maag erbij ligt hopelijk snel een oplossing want dit breng mijn leven op de kop.

Reageren
    Alias

Goededag iemand ervaringen met dr konsten in venlo mijn maag ligt voor een gedeelte in mijn borstkast en zorg voor allerlei problemen overweeg een operatie .wat kan ik verwachten

Reageren
    Alias

Mijn klachten zijn druk op de borst pijnlijke rug en kortademig geen slikklachten en niet echt reflux klachten mijn breuk is 7 .5 cm .hoor zoveel negatieve dingen dat ik niet meer durf .weer wel dat voor iedereen anders geld maar toch .Kan ik mijn werk hierna nog uitvoeren werk in de zorg en hoelang is het herstel ongeveer .

Reageren
Reageer op: Klachten na antiredlux operatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.