Zoeken Vraag het forum

Galblaas operatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Twisk

Hallo
    Mijn galblaas is woensdag verwijderd, de operatie is goed gegaan volgens de dokter en ik mocht savonds al naar huis.
    Nu heb ik alleen enorme last van duizeligheid en hoofdpijn, ik heb ook helemaal geen eetlust en het ik ben erg misselijk.
    Ik heb ook pijn in mijn maag.
    Is dit normaal na deze operatie?
    De dokter heeft mij verder weinig uitleg gegeven,
    Weet iemand wanneer het normaal is om weer ontlasting te krijgen na de operatie?
    Alvast bedankt

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan inderdaad een gevolg van de operatie zijn..wanneer de ontlasting op gang komt is moeilijk te zeggen. dat is voor iedereen toch anders.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor u reactie, ik heb ook een branderige gevoe tijdens het plassen en ik moet vaak plassen, kan het soms zijn dat er een katheter is ingebracht?

Reageren
    John (moderator)

Als je een volledige narcose hebt gehad, zal er een katheter zijn ingebracht. Dat kan dan inderdaad nog wat klachten geven..als deze klachten aanhouden, breng dan wel even ochtendurine naar de huisarts om te kijken of er geen blaasontsteking is ontstaan.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reactie, het pijn met plassen is gelukkig over.
    Wel blijkt dat ik de verkeerde pijnstillers heb gekregen, omdat ik ook antidepressiva slik.
    Ik kreeg opeens huilbuien en koorts en ik ging trillen.
    Ik moet nu alleen paracetamol slikken.
    Ook heb ik totaal geen eetlust en een beetje maagpijn, volgens de huisarts kan dat komen door het gas wat de maag een beetje irriteerd.
    Hopen dat de eetlust een beetje terugkomt.
    Ik heb ook erg last van het wondje onder mijn navel, er komt veel vloeistof uit en dit stinkt nogal. Kan ik dit gewoon spoelen?

Reageren
    John (moderator)

Dat wondje kun je gewoon met douchen schoonhouden. Niet het wondje zelf gaan uitspoelen. Als deze klachten aanhouden ga dan wel even terug naar de poli chirurgie. Ik neem aan dat je daar sowieso nog een afspraak hebt staan voor controle?

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor u snelle reactie
    Ja ik moet 17 december terugkomen op de poli
    Nu zag ik net dat de wond in mijn navel open is gegaan, er komt bloed uit en je kunt erin kijken zegmaar :s
    Ik ben helaas niet zon held op het gebied van wonden bij mijzelf,
    Moet ik morgen weer contact opnemen met de huisarts ?

Reageren
    Anoniem

Kan het komen omdat ik nogal wat overgewicht heb bij mijn buik en dat het daarom opengaat

Reageren
    John (moderator)

Een hechting zou ook zo kunnen loslaten. Ik denk dat je er goed aan doet om even te bellen met de spoedeisende hulp van het ziekenhuis als er bloed uit komt en de wond open is.

Reageren
Reageer op: Galblaas operatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.