- Twisk4 december 2015 om 19:32
Hallo
Mijn galblaas is woensdag verwijderd, de operatie is goed gegaan volgens de dokter en ik mocht savonds al naar huis.
Nu heb ik alleen enorme last van duizeligheid en hoofdpijn, ik heb ook helemaal geen eetlust en het ik ben erg misselijk.
Ik heb ook pijn in mijn maag.
Is dit normaal na deze operatie?
De dokter heeft mij verder weinig uitleg gegeven,
Weet iemand wanneer het normaal is om weer ontlasting te krijgen na de operatie?
Alvast bedankt8 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 december 2015 om 20:31Dat kan inderdaad een gevolg van de operatie zijn..wanneer de ontlasting op gang komt is moeilijk te zeggen. dat is voor iedereen toch anders.
ReagerenAnoniem5 december 2015 om 13:52Bedankt voor u reactie, ik heb ook een branderige gevoe tijdens het plassen en ik moet vaak plassen, kan het soms zijn dat er een katheter is ingebracht?
ReagerenJohn (moderator)
5 december 2015 om 14:14Als je een volledige narcose hebt gehad, zal er een katheter zijn ingebracht. Dat kan dan inderdaad nog wat klachten geven..als deze klachten aanhouden, breng dan wel even ochtendurine naar de huisarts om te kijken of er geen blaasontsteking is ontstaan.
ReagerenAnoniem7 december 2015 om 18:50Bedankt voor de reactie, het pijn met plassen is gelukkig over.
Reageren
Wel blijkt dat ik de verkeerde pijnstillers heb gekregen, omdat ik ook antidepressiva slik.
Ik kreeg opeens huilbuien en koorts en ik ging trillen.
Ik moet nu alleen paracetamol slikken.
Ook heb ik totaal geen eetlust en een beetje maagpijn, volgens de huisarts kan dat komen door het gas wat de maag een beetje irriteerd.
Hopen dat de eetlust een beetje terugkomt.
Ik heb ook erg last van het wondje onder mijn navel, er komt veel vloeistof uit en dit stinkt nogal. Kan ik dit gewoon spoelen?John (moderator)
7 december 2015 om 19:00Dat wondje kun je gewoon met douchen schoonhouden. Niet het wondje zelf gaan uitspoelen. Als deze klachten aanhouden ga dan wel even terug naar de poli chirurgie. Ik neem aan dat je daar sowieso nog een afspraak hebt staan voor controle?
ReagerenAnoniem7 december 2015 om 20:24Bedankt voor u snelle reactie
Reageren
Ja ik moet 17 december terugkomen op de poli
Nu zag ik net dat de wond in mijn navel open is gegaan, er komt bloed uit en je kunt erin kijken zegmaar :s
Ik ben helaas niet zon held op het gebied van wonden bij mijzelf,
Moet ik morgen weer contact opnemen met de huisarts ?Anoniem7 december 2015 om 20:27Kan het komen omdat ik nogal wat overgewicht heb bij mijn buik en dat het daarom opengaat
ReagerenJohn (moderator)
7 december 2015 om 20:29Een hechting zou ook zo kunnen loslaten. Ik denk dat je er goed aan doet om even te bellen met de spoedeisende hulp van het ziekenhuis als er bloed uit komt en de wond open is.
Reageren