- Anoniem4 december 2015 om 17:57
Hallo,
Ik heb al geruime tijd last van buikpijn, opgeblazen buik, lage rugpijn en vaak een stekende pijn rond de maag. Sinds de klachten ontstaan zijn, een paar weken geleden, ben ik op mijn ontlasting gaan letten en ik zag daar vandaag hele kleine zwarte, een beetje geclusterde stukjes in. Valt een beetje te vergelijken met vanille in bijvoorbeeld kwark (zwarte stukjes), maar dan dus wat dichter tegen elkaar aan. Alsof de ontlasting zwarte sproetjes had. Ik dacht eerst dat het misschien gewoon barsten waren, maar die zien er anders uit. Mijn ontlasting verder was wel gewoon bruin, met een paar slijmsliertjes. Ik heb geen last van diarree verder. Ooit heb ik van mijn huisarts de stempel PDS gekregen, maar ik heb er nog nooit op een dusdanige schaal last van gehad.
Nu heb ik wel eens het één en ander gelezen over zwarte ontlasting, maar ik vraag me dan af op welke gradatie ik moet letten. Is de hele drol dan pikzwart of kan er ook gedoeld worden op de zwarte sproetjes die ik had?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 december 2015 om 18:01Zwarte stukjes in de ontlasting zijn toch in de regel onverteerde voedselresten.
Maar alleen ontlastingsonderzoek kan daar natuurlijk duidelijkheid over geven.
Reageren