Zoeken Vraag het forum

vernauwing in de dunne darm.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Uit een MR scan hebben ze geconstateerd dat ik een vernauwing heb ergens in het midden van de dunne darm. Maar geeft deze vernauwing een verkaring van de klachten die ik heb? Soms goed ontlasting, vaak breijg, soms goede ontlasting en daarna wel 3 tot 4 keer zeg maar potlood (beter gezegd: kleine ongevormde worstjes) achtige ontlasting. Lichte pijn met name rechts onder-midden in de buik, maar ook niet altijd. Soms ook op andere plekken in de buik.. m.a.w de pijn, licht van aard, wisselt van plek.
    Bij een vernauwing op een plak zou je denken dat je alleen daar wat pijn kan hebben (denk rechts onder midden), waarom wisselt de plek van de pijn dan? En bij een vernauwing kan ik me voorstellen dat je kleine worstjs krijgt als ontlasting, maar waarom is de ontlasting soms wel goed? De vernauwing wisselt toch niet van minder nauw naar meer en andersom?
    En welk voedsel kan ik het beste eten, of vermijden, bij een vernauwing in de dunne darm?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat zijn vragen voor de MDL arts.
    Wat het eten betreft:
    Zorg dat voldoende drinkt 2 liter per dag
    Zorg voor licht verteerbaar voedsel en voldoende voedingsvezels zodat je ontlasting redelijk zacht blijft.

Reageren
Reageer op: vernauwing in de dunne darm.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.