- Anoniem23 april 2015 om 19:06
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag dunne potloodvormige ontlasting gehad. Dit heb ik vorige week en een paar weken terug en geloof stuk eerder ook gehad. Nu heb ik een prikkelbaar darm syndroom volgens de dokter, ik heb continu rommelende darmen na het eten en moet dan snel naar het toilet vaak erna.
Nu google ik dat (dom…) en zie ik dat het vaak met enge dingen in verband wordt gebracht als vernauwing in de darm door b.v. een tumor. Echter, vorige week had ik ook een potloodvormige ontlasting en de dagen erna weer een hele dikke, vaste, gezonde ontlasting..
Nu heb ik wel vaak een veranderende ontlasting, dan weer dun , dan weer dik, dan weer lichtbruin, dan weer groenig (schijnt typisch PDS kwaaltje te zijn..maar dat potloodvormige vind ik eng..).
Hoop dat iemand me kan helpen.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 april 2015 om 19:14Het is ook mogelijk dat er in het rectum een aambei zit die dan ook voor een “vernauwing” zorgt. Dat hoeft lang niet altijd ernstig te zijn. als je het vaker hebt ga dan even naar je huisarts of de MDL arts als je daar nog in behandeling bent.
ReagerenAnoniem23 april 2015 om 20:16Dank voor je reactie. Aambei heb ik wel vaker… Zou dat ook de reden zijn dat ik soms gewoon dun heb en daarna gewoon weer dik? Als er iets in de darm zit zou het raar zijn als er daarna weer een drol uitkomt die zo dik is als een worst zat ik te denken nu….
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2015 om 20:55Een aambei hoeft niet altijd even dik te zijn. Ze zwelt in de regel iets meer op door persen. Dan wordt de doorgang iets vernauwd. Aambeien kunnen er dus wel voor zorgen dat je ontlasting dunner van vorm is.
ReagerenAnoniem24 april 2015 om 05:45Dankjewel. Ik heb ook écht zitten persen toevallig, dus klinkt wel logisch allemaal.
ReagerenJohn (moderator)
24 april 2015 om 07:49Als je toch al last had van aambeien, gebruik dan een aambeienzalf zoals Sperti, of ga even naar de huisarts.
ReagerenPlant.24 november 2021 om 12:40Ben 90 jaar en heb sinds een week, plotseling last van potlood ontlasting.
Reageren
Verder nergens last van.Moet wel meerdere keren per dag.
Ben als de dood dat het iets ergs kan zijn, ook omdat ik in het buitenland woon, daar krijg je geen narcose bij darmonderzoek!John (moderator)
24 november 2021 om 18:20Zonder enige vorm van onderzoek is daar zo niets over te zeggen
Reageren