Zoeken Vraag het forum

Opstopping begin dikke darm

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,
    Ik ben vandaag bij de dokter geweest omdat ik al langere tijd last van mijn onderbuik had aan de rechterkant. Blijkt er een enorme bobbel te zitten aan het begin van de dikke darm, wat bevestigt wordt met een echo, waarop een enorme massa echo-rijp materiaal te zien is. Ik heb echter geen last van onregelmatige stoelgang en ga gewoon elke dag naar de wc. Volgens de dokter is dit ontlasting dat vast zit en ik heb hiervoor vezelrijk voedsel gekregen.
    Het feit dat ik geen obstipatie klachten heb en me direct moet melden mocht het in de komende week niet aanslaan maakt mij toch enigzins zenuwachtig hierover. Kan iemand hierover oordelen? Mvg

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het zou inderdaad een fecaloom kunnen zijn. Afhankelijk van omvang en de plaats waar het zich bevindt, is het mogelijk dat je er nog niet veel last van hebt. Maar dat gaat dan wel nog komen als het niet wordt opgelost. Er zal dan uiteindelijk en verstopping optreden. Gebruik dus de voedingsvezels en zorg dat je voldoende drinkt.

Reageren
Reageer op: Opstopping begin dikke darm
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.