- Anoniem16 oktober 2014 om 19:41
Beste,
Ik ben vandaag bij de dokter geweest omdat ik al langere tijd last van mijn onderbuik had aan de rechterkant. Blijkt er een enorme bobbel te zitten aan het begin van de dikke darm, wat bevestigt wordt met een echo, waarop een enorme massa echo-rijp materiaal te zien is. Ik heb echter geen last van onregelmatige stoelgang en ga gewoon elke dag naar de wc. Volgens de dokter is dit ontlasting dat vast zit en ik heb hiervoor vezelrijk voedsel gekregen.
Het feit dat ik geen obstipatie klachten heb en me direct moet melden mocht het in de komende week niet aanslaan maakt mij toch enigzins zenuwachtig hierover. Kan iemand hierover oordelen? Mvg1 reactieReagerenJohn (moderator)
16 oktober 2014 om 22:29Het zou inderdaad een fecaloom kunnen zijn. Afhankelijk van omvang en de plaats waar het zich bevindt, is het mogelijk dat je er nog niet veel last van hebt. Maar dat gaat dan wel nog komen als het niet wordt opgelost. Er zal dan uiteindelijk en verstopping optreden. Gebruik dus de voedingsvezels en zorg dat je voldoende drinkt.
Reageren