Zoeken Vraag het forum

Opgezette buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste

Als ik ’s morgens opsta is mijn buik niet dik, zie ik enkel een kleine aflijning van mijn buikspieren die ik al een lange tijd heb. Door de dag krijg ik echter een opgezette buik, deze is echt ronder. Ik vraag me af wat hiervan de oorzaak kan zijn. Ik dacht eerst aan zwanger zijn maar heb in het begin van de week een test gedaan en deze was negatief. Ik zit nu in mijn stopweek van het pilgebruik. Kan dit hier iets mee te maken hebben? Of wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?

Mvg

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wanneer heb je de test gedaan en wanneer is je stopweek begonnen?

Reageren
    Anoniem

Dinsdag heb ik de test gedaan en maandag is mijn stopweek begonnen

Reageren
    Anoniem

Sorry klopt niet wat ik gezegd heb.
    Heb de test op vrijdag 23/05 gedaan en mijn stopweek is begonnen op maandag 26/05. dus morgen maandag 02/06 start ik met mijn volgende strip.
    Ik neem de pil altijd rond hetzelfde uur, vergeet nooit een en mijn vriend komt nooit in me klaar.

Reageren
    John (moderator)

Doe dan volgende week nog een test als je doorbraakbloeding uitblijft. Is er aanleiding om te denken dat je zwanger bent? Heb je de pil een keer vergeten?

Reageren
    John (moderator)

Dan is er in feite ook geen reden om te denken dat je zwanger bent.
    Je opgezette buik kan ook door maag/darmklachten komen

Reageren
    Anoniem

Ik heb een lichte doorbraakbloeding gekregen op de dag dat deze anders ook begint. Ben er zeker van dat ik geen pil vergeten ben.

Reageren
    John (moderator)

Dan hoef je je toch ook niet druk te maken dat je zwanger zou kunnen zijn.
    De opgeblazen buik kan meerdere oorzaken hebben., Zwangerschap hoort daar niet bij. Althans niet in de eerste 2 weken.

Reageren
Reageer op: Opgezette buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.