Zoeken Vraag het forum

Bruine ‘puntjes’ in ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Sinds een paar maanden heb ik vaak last van lichtbruine ‘puntjes’ in mijn ontlasting. Ook zit er soms een heel klein beetje bloed aan het toiletpapier. Daarnaast hoor ik veel gerommel in mijn darmen en stinkt mijn ontlasting ook erg. Een maand of twee geleden ben ik bij de huisarts geweest die een bloed- en ontlastingonderzoek had geregeld. Hier bleken echter geen gekke dingen uit.
    Sindsien is het er echter niet beter op geworden en vanochtend zag ik zelfs iets roods in mijn ontlasting (zie foto).
    Het lijkt mij niet echt normaal, maar uit eerder onderzoek bleek dus niks raars. Heeft iemand een idee (wat te doen)?

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

[attachment=1012]20140318_1138251.jpg[/attachment]

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat er onverteerde etensresten in je ontlasting zitten.

Denk eens even na over wat je de 2-3 dagen voor deze ontlasting hebt gegeten. Dat rode lijkt op paprika, rode peper of tomaat.

Reageren
    Anoniem

Ok, bedankt voor je reactie!
    Kan dit liggen aan iets dat ik (te weinig) eet/drink? Of iets anders?

Ik heb het namelijk meerdere keren per week en heb er zoals ik eerder al aangaf al een aantal maandan last van. Die puntjes dan, het rode was me niet eerder opgevallen.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het eerder ligt aan iets wat je wel eet. Eet je regelmatig pinda’s of meergranenbrood waar nog veel graankorrels in zit?

Reageren
    Anoniem

Noten eet ik vrijwel nooit, en veel meergranenbrood eet ik ook zeker niet nee..

Reageren
    Anoniem

pinda’s bedoel ik, die eet ik vrijwel nooit

Reageren
    John (moderator)

Probeer er eens op te letten wat je allemaal hebt gegeten als je die lichte puntjes in je ontlasting ziet.

Reageren
    Anoniem

Dat is niks anders als kleine stukjes onverteerd voedsel. En die puntjes maken ook niks uit.. Dat rode dingetje is een stukje tomaat of paprika. Eet morgen maar eens wortel dan ga je dat ook terug zien in je stoel 😉 Maar dit is niks ergs iig..

Reageren
    Anonim

beste, ben een jongen van 20 en heb net hetzelfde als jou ook bloed laten trekken en niets gevonden weet je al wat meer?

Reageren
Reageer op: Bruine ‘puntjes’ in ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.