- Anoniem16 februari 2014 om 18:24
Goedenavond,
Ik heb sinds woensdag last van een onregelmatige stoelgang. Ik had in de ochtend echt een waterige diaree, maar dan ook echt WATER. Sinds die dag heb ik dus last van een onregelmatige stoelgang. Ik weet nog dat ik die dag ineens hoofdpijn kreeg.
Ik ga op een dag misschien 10x naar het toilet en de ontlasting is dan best weinig.
Mijn opgeblazen gevoel is gelukkig nu weg, maar de drang om naar het toilet te gaan niet. Evenals de onregelmatige stoelgang. Ik moet nog steeds vaak naar de wc en ontlasting is dan heel weinig, de ene keer is het dun en de andere keer is het wat vaster.
Ik vraag me af of het zin heeft om naar de huisarts te gaan, aangezien hij niet veel kan doen. Ik neem nu in de ochtend een capsule omeprazol in, ik eet gevarieerd, bruin brood etc..
Maar ik weet niet wat ik hiermee moet? Is het buikgriep of voedselvergiftiging? Of moet ik aan wat anders denken?
Ik ben trouwens een jongeman van 23jr.
Is er iemand die hier wat meer over weet?
Alvast bedankt.
Mvg Mitchel
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 februari 2014 om 18:33Waarom neem je de omeprazol?
Het kan inderdaad een buikgriep zijn dat heerst. Zorg dat je genoeg blijft drinken. Als de klachten de komende dag blijven aanhouden neem dan contact op met je huisarts.
ReagerenAnoniem16 februari 2014 om 18:42bedankt voor de snelle reactie..
Ik had een jaar geleden maagklachten en toen kreeg ik vezels dat ik moest oplossen in water, movicolon ofzo en daarvan werd het nog erger.. toen had ik ook problemen met mijn stoelgang. Ook toen kreeg ik omeprazol voorgeschreven 20mg.
Ik heb hier nog een volle doos liggen, dus ik dacht maybe helpt het?
Ik heb gegoogled op al deze symptomen en het kan echt van ALLES zijn (voedselvergiftiging, buikgriep, PDS noem maar op). Dus daarom vraag ik me af wat een huisarts mij gaat bieden als al deze symptomen eigenlijk overeenkomen met een hoop ‘ziekten’.. ?
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2014 om 19:53Hallo Mitchel,
Als je veel last hebt van maagzuur kan omeprazol helpen. In jou geval zou ik er mee stoppen. De huisarts kan je onderzoeken en kijken of er iets met je darmen of je maag is. Hij zou ook een onderzoek van je ontlasting kunnen laten doen om te kijken of je wellicht last hebt van een parasiet of bacterie. Als het een buikgriep is kan de huisarts er inderdaad ook niet veel aan doen.
Reageren