- Anoniem10 september 2013 om 12:42
Hi allen,
Sinds een tijdje heb ik, de hele dag, en vooral na eten en drinken last van oprispingen en opboeren. Ik heb vorige week een gastroscopie laten maken en nu vermoeden ze een vertraagde maagontleding. Ik slik al metoclopramide hiervoor maar dat helpt niks. Heel irritant want heb er zo heel veel last van. Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Krijg waarschijnlijk nog wel een maagontledigingsonderzoek.
8 reactiesReagerenAnoniem12 september 2013 om 14:42Niemand?
Hoorde trouwens wel van het medicijn erythromycine, hier iemand ervaring mee?Bvd, lieke
ReagerenTandor112 september 2013 om 17:10Er zijn nog andere middelen ter maagontlediging.
Erythromycine
Dit verdient niet de voorkeur. Het is een antibioticum.Cisapride.
Dit middel kan cardiale klachten veroorzaken bij daarvoor gevoelige patiënten.Domperidon.
Alle geneesmiddelen hebben natuurlijk ook bijwerkingen.
ReagerenAnoniem13 september 2013 om 07:15Domperidon werkt ook niet echt
Baal ervan want kan niet normaal eten en drinken en verziekt zo mijn leven
Reagerengrietje15 september 2013 om 06:54Mijn zoon van 8 heeft al 3x een maagledigingsonderzoek gehad. Hierbij kom je in een halfzittende houding te zitten voor een camera. Vervolgens kreeg hij een radio-actieve pannenkoek te eten. Intussen zie je de maag vullen en vervolgens wordt gedurende 1,5 uur de lediging gevolgd. Bij hem was de maag na 1,5 uur nog voor 80% vol. De arts sprak dan ook van zeer belabberde maaglediging. Hij heeft vervolgens een antibioticum voorgeschreven, maar hier werd hij zo misselijk van dat hij de hele boel er uit gooide. Enige optie voor hem is nog een maagsonde, maar hij zit qua gewicht nog redelijk binnen de lijn, vandaar dat hij nog geen sonde heeft.
ReagerenAnoniem15 september 2013 om 15:20zo das heftig
Baal ervan dat ik niet normaal kan eten en drinken heb er dan nog uren last van, opboeren en oprispingen. Daardoor is sporten enzo ook niet prettig. Zijn er nog meer mensen met ervaring met het onderzoek en medicatie?
ReagerenAnoniem6 oktober 2013 om 17:26Ben ik bij de arts geweest, volgens haar zit het tussen de oren. Ik krijg dus geen verder onderzoek. Wat zou ik verder nog kunnen doen? Ik ben er nl. van overtuigd dat het echt niet alleen psychisch is.
ReagerenTandor16 oktober 2013 om 18:54Als de arts van mening is dat het “tussen je oren” zit, had ze je kunnen doorverwijzen naar een psycholoog.
Vraag zelf om een verwijzing naar de psycholoog. Er zal snel genoeg duidelijk worden of het psychisch of fysiek is.Je kunt natuurlijk ook terug gaan naar de huisarts, zeggen dat het genoeg is omdat aanhoudende klachten hebt en dat je een verwijzing wil naar de MDL arts.
Reagerenkroon9 oktober 2013 om 07:45Mijn zoontje heeft wel de erythromycine gebruikt. De arts zei dat dit in de meeste gevallen wordt gebruikt, maar hij werd er zo misselijk van dat we er mee zijn gestopt in overleg met de arts. Verder wordt motilium ook wel gebruikt om de maaglediging te stimuleren, maar dat is niet geschikt voor langdurig gebruik.
Als de arts van mening is dat het tussen je oren zit, zou ik een verwijzing vragen voor een psycholoog. Je kunt dan ook laten zien dat het niet psychisch is. Wij zijn al meerdere keren met ons zoontje bij een psycholoog geweest, maar zij hoopten altijd dat er fysiek iets uit zou komen en dat ze hem niet konden helpen. Kijk daar gaat het om.
Momenteel zitten wij weer in een heel traject. Onze zoon heeft een gastroscopie ondergaan en hieruit blijkt dat hij weer maagslijmvlies boven de fundoplicatie heeft zitten. Hij is al 2x geopereerd, maar de laatste operatie lijkt maar voor 50% te zijn geslaagd. Nu zijn de zrtsen zich aan het richten op het buitenland, omdat ze niet meer durven opereren.Ze kijken of ze in het buitenland een expert kunnen vinden.
Reageren