Zoeken Vraag het forum

Licht drukkend gevoel onderbuik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jaa199

Mijn maag zit bovenin toch? Daar heb ik geen last van?
    Zou het niet komen door mijn eetpatroon hier in het buitenland?
    Normaal in Nederland sport ik veel en ben ik goed gespierd, alleen zie ik mijn buikspieren nu bijna niet, hangt er nou vet overheen of is het een opgeblazen buik, ik eet niet veel hier in het buitenland.

Kim

Ik denk dat het allemaal wel meevalt en zoals je zelf al aangeeft, je doet tijdens de vakantie dus niet zo veel behalve beetje zwemmen en lekker eten? Dan zou ik het aanzien tot je weer thuis bent en mochten de klachten dan niet verdwijnen of erger worden, neem dan contact op met je huisarts. Probeer iig niet te vet te eten… En nog een fijne vakantie!

Groetjes Kim.

Reageren
    Jaa199

Gewoon laten gaan allemaal? Waar komt het dan ongeveer door? Mijn voeding ?

Reageren
    Jolet

Hai, ik ben geen dokter maar aangezien je er niet superveel last van bent, zou ik het ook nog even aanzien en desnoods bij thuiskomst een MDL-arts raadplegen. Het kan inderdaad door het eten komen.

Reageren
    Jaa199

Hallo,

Hoe kan ik terecht komen bij een mdl-arts, moet je een verwijzing krijgen van je huisarts of niet?

Mijn voedingspatroon is hier wel heel anders dan in Nederland, in Nederland eet ik veel pasta en hier helemaal niet, maar juist veel vlees.

Top, bedankt

Reageren
    Dille

Ga eens even langs bij de huisarts. Die kan wat voorschrijven tegen dat opgeblazen gevoel.
    Je kunt ook proberen een glaasje water te drinken met daarin een theelepel maagzout opgelost. Dat doet soms wonderen.

Reageren
    Jaa199

Ik heb zoveel medicijnen gehad dat ik ze het liefst wil afschaffen omdat ik er anders verslaafd aan ga raken of niet meer zonder kan, zoals bijv laxeermiddelen.
    Ik ben nog vrij jong en heb veel gebruikt, het liefst wil ik natuurlijke producten of bijv behandelingen.

Maagzout?

Reageren
    Pieter

Het kan ook komen doordat in andere landen dan Nederland veel meer met olijfolie wordt klaargemaakt. En ja, pasta of vlees is nogal een verschil.

Reageren
    Jaa199

Klopt ja, veel olijfolie.

Reageren
    Jans

Maalox.

Reageren
    Jaa199

Maar olijfolie is toch juist goed en gezond?

Reageren
    Jaa199

Maalox?

Reageren
    Pieter

Maar als je olijfolie niet gewend bent, heeft je lichaam daar kennelijk een beetje moeite mee. Gezond is het zeker. Veel beter dan die halvarines en margarines.

Reageren
    Jaa199

Ik ben het vrij gewend, gebruik het in nederland ook bij het bakken van een omelet en dergelijke.
    Mdl arts aangeraden voor mij?

Reageren
Reageer op: Licht drukkend gevoel onderbuik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.