- Tinteling/kietelend gevoel in buik5 april 2013 om 14:09
Hallo,
Ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb nu al een maand lang een of twee dagen in de week last van een vreemde tinteling in mijn buik, ongeveer ter hoogte van mijn navel. Ik heb geen idee wat dit kan zijn, het is een uiterst irritant en zeurderig gevoel, ondanks dat het niet echt pijn doet, alleen kietelt/tintelt, word ik er helemaal gek van. Het voelt een beetje alsof ik mijn buikspieren de hele tijd aan het aanspannen ben, terwijl dat niet zo is.
Ik heb er nu ongeveer vier keer last van gehad de laatste maand, opmerkelijk is ook dat ik er alleen rond het weekend last van heb?
Is er iemand die misschien weet waar dit door zou kunnen komen?
Alvast hartelijk bedankt!
6 reactiesReagerenLola5 april 2013 om 14:15Zenuwtjes? Beetje spanning omdat het weekend is?
ReagerenAnka5 april 2013 om 14:25Het zou kunnen, ik word sowieso heel snel zenuwachtig, vaak ook om helemaal niks. Ik vind het alleen vreemd dat het gevoel echt een paar uur lang blijft en aan één stuk door. Het voelt alsof mijn buik constant aan het samentrekken is, de vorige keer kon ik er niet van slapen omdat het zo vervelend was.
ReagerenJolet5 april 2013 om 14:29Prikkelbaar Darm Syndroom?
ReagerenDaniël8 juni 2021 om 23:33ik heb zelf de ziekte van Crohn een chronische darmontsteking waar ik veel problemen mee heb gehad.
heb die ziekte nu onderhand 5 jaar heb nog nooit last gehad van tintelingen in de darmen tot sinds kort dus ik kan erover mee praten.
kan een prikkelbaar darmsyndroom zijn maar kan ook gewoon door stress komen denk ik.
ik ben immers ook geen arts haha veel sterkte verder…
Reagerenanoniem8 juni 2021 om 23:35ik zelf heb dat voornamelijk bij stress
ReagerenEls15 september 2024 om 22:16Tintelingen in buik en kramp
Reageren