Zoeken Vraag het forum

Tinteling/kietelend gevoel in buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tinteling/kietelend gevoel in buik

Hallo,

Ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb nu al een maand lang een of twee dagen in de week last van een vreemde tinteling in mijn buik, ongeveer ter hoogte van mijn navel. Ik heb geen idee wat dit kan zijn, het is een uiterst irritant en zeurderig gevoel, ondanks dat het niet echt pijn doet, alleen kietelt/tintelt, word ik er helemaal gek van. Het voelt een beetje alsof ik mijn buikspieren de hele tijd aan het aanspannen ben, terwijl dat niet zo is.

Ik heb er nu ongeveer vier keer last van gehad de laatste maand, opmerkelijk is ook dat ik er alleen rond het weekend last van heb?

Is er iemand die misschien weet waar dit door zou kunnen komen?

Alvast hartelijk bedankt!

6 reacties
    Reageren
    Lola

Zenuwtjes? Beetje spanning omdat het weekend is?

Reageren
    Anka

Het zou kunnen, ik word sowieso heel snel zenuwachtig, vaak ook om helemaal niks. Ik vind het alleen vreemd dat het gevoel echt een paar uur lang blijft en aan één stuk door. Het voelt alsof mijn buik constant aan het samentrekken is, de vorige keer kon ik er niet van slapen omdat het zo vervelend was.

Reageren
    Jolet

Prikkelbaar Darm Syndroom?

Reageren
    Daniël

ik heb zelf de ziekte van Crohn een chronische darmontsteking waar ik veel problemen mee heb gehad.

heb die ziekte nu onderhand 5 jaar heb nog nooit last gehad van tintelingen in de darmen tot sinds kort dus ik kan erover mee praten.

kan een prikkelbaar darmsyndroom zijn maar kan ook gewoon door stress komen denk ik.

ik ben immers ook geen arts haha veel sterkte verder…

Reageren
    anoniem

ik zelf heb dat voornamelijk bij stress

Reageren
    Els

Tintelingen in buik en kramp

Reageren
Reageer op: Tinteling/kietelend gevoel in buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.