Zoeken Vraag het forum

Achalasie en steeds erger wordende pijn thv borstkas

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • tattie

Ik herken zoveel verhalen op dokter.nl   waarvoor dank. Ik heb al maanden (vanaf januari) een erg opgezette ballonmaag. Op een moment de huisarts gevraagd wat te doen. Gezien mijn med. achtergrond moest ik voor een scan naar het ziekenhuis. Ter plekke werd mij al medegedeeld dat er niets aan de hand was. Opgelucht. Maar mijn maag (vaak maagzuur) werd niet beter. Ik ben 80 jaar met een waslijst aan klachten maar vanochtend moest ik na mn boodschappen , voetje voor voetje schuifelend naar huis. Ik kreeg plotseling een onverdraaglijke pijn  op het borstbeen..en wel zo hevig met uitstralingen naar mn rechterarm. Niemand heb ik echter gehoord over bovenmatig boeren.  Ook enorme kramp in mn nek … al enige weken trouwens. (bij vlagen en meestal gepaard met gapen)Ik heb de hele middag op de bank gelegen en alleen 2 glazen thee gedronken. Er veranderde niets… Nu de avond vordert wordt de pijn minder. Is er iemand die een dieet kan aanbevelen? Ik eet al 40 jaar iedere dag yoghurt (zuur) . Waar moet ik op letten..Ik weeg 64 kg en probeer iedere week 2 uur te lopen (in het bos) dat houdt mij fit…Help alstublieft….Bij voorbaat..DANK!!!!

tattie[

ML62

Eindelijk vind ik mensen met dezelfde symptomen als ik.
    Ik heb ook een afwijking aan mijn hart, waardoor ze (cardioloog en hartchirurg) dachten dat het van mijn hart afkomstig was die pijnen, heb ook hoge bloeddruk. Ik werd al bijna aan mijn hart geopereerd.
    Buiten dat er een kransslagader op de verkeerde plaats zit is mijn hart volledig in orde en de hartchirurg kan dus mijn verdachte symptomen niet verklaren.
    Mijn huisarts heeft van in het begin gezegd slokdarm-spasmen.
    Ik kreeg ook een aanval achter het stuur dat ik dacht dat het mijn laatste moment was.
    3 a 4 aanvallen op een kwartier tijd. een opstijgend warmtegevoel, pijn tussen de borsten die uitstraalde tot in de twee onderkaken. Ook voel ik dikwijls een ceintuur onder de borsten die een trekkend naar gevoel veroorzaakt.
    Ik vind het allemaal zeer beangstigend.
    Ik kreeg 7 maanden geleden een gastroscopie en ik zou een lichte chronische maagontsteking hebben waarvoor ik panthomed 40 moet slikken nu. Dat ceintuurgevoel zullen dan waarschijnlijk maagspasmen zijn.
    Enkele slokken water drinken helpt bij een slokdarmspasmeaanval.
    Alle tips zijn welkom. Wens jullie allemaal het beste voor 2018

Reageren
    Schraaltje

Ik heb hier al lang niet meer gereageerd.  Ondertussen zijn we enkele jaren verder en zijn er in onze achalasie-groep of facebook meer dan 100 lotgenoten.  Ik moet binnenkort naar de thoraxchirurg, dit omdat ik ongelofelijk veel last heb van reflux en ze een refluxbesparende operatie zullen doen. Ik moet nog bij de chirurg gaan binnen twee weken en zal dan horen wat ze nog gaan doen.  Ik kan alleen maar zeggen aan alle mensen met achalasie, ga naar een universitair ziekenhuis.  Zij hebben de kennis en kunde die nodig is. Allemaal verder veel succes !

Reageren
    Marc

Banaan werkt bij mij ook, wat ook de kramp doet verdwijnen is een fysieke inspanning doen.. opdrukken, kniebuigingen..

Reageren
    Moppie

Ook ik heb last van slokdarmspasme. Meer dan 40 jaar.
    Seven-up drinken en flink boeren. 7x Klinkt onaangenaam maar kan helpen. Of 2 paracetamol gebruiken. Daar red ik het mee.

Reageren
    Paul

Hier ook dezelfde klachten: heftige pijn rond het middenrif en tussen de schouderbladen. Acht jaar geleden gedotterd en er bleek een vernauwing in de kransslagader. Stent geplaatst. Pijnklachten komen echter telkens terug, vooral liggend, maar als het heel erg is ook zittend. Ik ben 7 keer ‘s nachts afgevoerd naar spoedeisende hulp, maar telkens loos alarm. Dan word je weer gewoon naar huis gestuurd. Ik heb een kleine middenrifbreuk (geconstateerd met een scopie) en de huisarts zegt dat ik last van slokdarmspasmen heb. Ik slik pijnstillers (paracetamol en tramadol), zuurremmere (Maalox en Famotidine) en gebruik die ‘witte drankjes’ waarover hier ook wel is geschreven: Antagel en Gaviscon. Die helpen een klein beetje. Veel doowaakte en pijnlijke nachten. De MDL-artsen hebben een wachtlijst zo lang als je arm. Kortom: radeloos.

Reageren
    Josée

ben 79 en heb ook al verschillende jaren achalasie, heb 2 maal een botoxinspuiting gekregen, de eerste keer een jaar zonder enig probleem, de 2de keer, niks verbetering integendeel, waar ik eerst pijn aan de rechterzijde van mijn maag kreeg, een soort kramp was het nu ook mijn slokdarm die pijn deed (verkrampen) , als ik dan een riopan of gaviscon knijpzakje neem gaat het stilletjes aan over, maar duurt toch een half uurtje, het is een vervelende scherpe pijn, dikwijls onhoudbaar en je eerste gedacht is dat je iets aan je hart krijgt.

Josée

Reageren
Reageer op: Achalasie en steeds erger wordende pijn thv borstkas
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.