- Emma29 augustus 2012 om 08:40
Hoi,
Ik heb wat vragen.
Vorige week woensdag ben ik opgenomen voor een blinde darm ontsteking, en donderdag geopereerd.
Het gekke voor mij is dat ik constant verschrikkelijk pijn aan m`n maag heb gehad, op vrijdag realiseerde de dokter zich pas dat het niet met de blinde darm te maken had. Hij besloot dat het door de pijnstillers was gekomen die m`n maag geirriteerd hebben.
Maar ik had die pijn bij binnenkomst al, dus dat kan het niet zijn.
Na de operatie had ik meer last van m`n maag dan van het geopereerde gebied, op een gegeven moment lag ik te huilen van maagpijn.Ik kreeg een maagzuurremmer, dat hielp wel, en mocht daarna naar huis met het advies naar de huisarts te gaan voor m`n maag.
Dat kan ik natuurlijk niet, dus ik heb tijdens het telefonisch spreekuur gebeld. De huisars was wat haastig en zei dat ik de maagzuurremmer maar moest blijven nemen, en dat m`n maag vast van slag was door de operatie enzo. Maar ik had het dus bij binnenkomst in het ziekenhuis al.
Ik gebruik de maagzuurremmer nog steeds, en het helpt tegen de pijn maar m`n maag voelt niet normaal. Het ligt als een blok steen in m`n lichaam, als ik op m`n zij ga liggen doet het pijn en vandaag ben ik ook misselijk.
Ik heb ook verhoging, als ik geen paracetamol slik heb ik rond de 37,8, als ik het wel slik is het gemiddeld 37, 4Is dit iets normaals? hebben meer mensen maagpijn in zo`n situatie? En de verhoging, is dat ook nog steeds normaal?
Er is me wel verteld dat verhoging de eerste dagen niet heel gek is, maar door m`n maag maak ik me zorgen. Het voelt niet normaal en geeft flink meer last dan de operatieplek.5 reactiesReagerenKimmie29 augustus 2012 om 10:47Ik ben geen arts maar ik vind het maar vreemd dat jouw huisarts de maagpijn afschuift op de pijnstillers die je maar 2 dagen hebt geslikt? Ik slik af en toe wel langer pijnstillers zonder maagbeschermers, maar ik heb nog nooit zo’n maagpijn gehad zoals jij omschrijft. Is het bij jou geen maagontsteking, omdat de maagzuurremmers wel aanslaan?
Kimmie
Reagerenemma30 augustus 2012 om 12:03Ik heb geen idee wat het is. Ergens heb ik het vermoeden dat het heel misschien problemen zouden kunnen zijn door de bacterie Helicobacter Pylori, daar heb ikjaren geleden ook last van gehad.
Reageren
Niet zo erg, maar misschien dat dat in combinatie met operatiestress en medicijnen die slecht zijn voor de maag, gewoon teveel is geworden.
Maar ik weet het niet.
Ik denk dat ik het verder maar afwacht voor nu, en over een tijdje terug ga naar de huisarts.Anoniem16 september 2012 om 08:43Lees meer vragen en antwoorden over parasiet genaamd Dientamoebe Fragilis:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Parasiet&sa=zoekenEmma17 september 2012 om 14:03Ik heb nog steeds last van buikpijn in m`n onderbuik, en af en toe verhoging, afgewisseld door normale dagen zonder verhoging.
Ik voel me duizelig en moe, en heb de afgelopen drie dagen buikpijn gehad aan de linkerkant van m`n buik, in het midden ongeveer.
Ik kan er niets van maken, en weet ook niet wat ik ermee aan moet.
Gisteren en eergisteren was de verhoging weg, ik was helemaal blij. Maar vandaag is het er weer.
En ik ben erg moe.Is het normaal om na een blinde darm operatie een tijdlang last van de onderbuik te houden? Niet aan de rechterkant, gewoon de onderbuik in het algemeen.
Als ik plas doet het extra pijn, niet branderig zoals bij een blaasontsteking maar een doffe drukkende pijn. Niet aan de buitenkant, maar echt wat dieper vanbinnen.
Heeft iemand een idee over wat dit is?Ook m`n maag geeft nog klachten. Ik slik nog steeds Antagel.
ReagerenThotje17 september 2012 om 16:54Hoi Emma,
Het zou best wel gastro-enteritis kunnen zijn. om te kijken wat de oorzaak hiervan is, moet je toch naar de dokter of de HAP. En dan moet er bloed en kweekjes worden afgenomen, en misschien nog wel een echo van de maag en de dunne darm.
en geen arts zal een verhoging van 0.4 als een verhoging zien, eerder een meetfout oid.Groetjes,
Reageren
Thobias