- anoniem15 februari 2012 om 13:12
Ik heb sinds ongeveer 2 maanden elke dag buikpijn, het doet pijn als ik s’avonds op mijn buik lig en mn buik maakt dan ook allemaal rare geluiden.. Als ik s’ochtends wakker wordt is de buikpijn het ergst en midden op de dag wordt het altijd iets minder. Ook heb ik de laatste tijd vaak dat ik rond 8/9 s’ochtends OF rond 9en s’avonds heel erg misselijk wordt, ik heb dan het gevoel ik ik moet overgeven maar zo ver komt het gelukkig niet. De pijn is boven in mijn buik dus het zou iets met mijn maag te maken moeten hebben neem ik aan..
ik weet niet zo goed of ik naar de huisarts moet of dat het normaal is?20 reactiesReagerenyounes13 mei 2012 om 12:54Jaa dit is nou precies wat ik ook heb ik snap het ook niet ik heb dit ongeveer al 2 jaar lang iedere keer gaat het weer en dan weer later komt het terug en dan is het gewoon lijden weet iemand dan wat dit precies in want ik wordt onderhand wel zat van.
ReagerenOlga17 mei 2012 om 11:48Hallo, als je het al zo lang hebt, ga er dan eens voor naar de huisarts. Misschien moet je je voedingspatroon aanpassen. Of slik je medicijnen?
Groetjes
Reagerenanoniem5 oktober 2012 om 20:55Hallo
Reageren
ik heb savonds enorme buikpijn in m’n onderbuik en misselijkheid en in de morgen is het voor bij , enig idee wat dat kan zijn?Joleen11 oktober 2012 om 07:28Hangt er misschien van af wat je in de avond eet en drinkt.
ReagerenKayleigh8 maart 2013 om 23:26dit heb ik ook dagelijks.
Ik sta met buikpijn op smiddags word het wel weer minder maar, in de avond komt het wel weer regelmatig opzetten. Mijn huisarts zei dat ik een spastische darm heb ook wel genaamd een ( prikkelbare darm symdroom) Hiervoor slik ik zakjes met poeder! Het helpt inwijs!!Mvg kayleigh
ReagerenAnoniem20 december 2013 om 09:14Oh man ik ben zo blij dat ik niet de enige ben ik heb precies hetzelfde ik kan s’ochtends echt niks omdat ik dan ontzettend misselijk ben en pijn in me buik heb.Meestal gaat dit geleidelijk in de loop van de dag weg.En komt meestal weer terug wanneer het avond is.Ik ben zelf enorm bang om te moeten overgeven dus je kan je voorstellen dat dit me leven enorm heeft aangetast.Ik heb ook een hele vreemde stoelgang sinds ik dit heb.
@Kayleigh hoe heette die zakjes?
ReagerenAnoniem20 januari 2014 om 01:59Ik heb dit ook…. maar ik betwijfel of het alleen spastische darm is wat al jaren geleden is geconstateerd door het ziekenhuis dmv uitsluiting. Maar de zakjes heten psylliumvezels (kopen bij drogist of bestellen via huisarts) en daarnaast kan je duspatal retard 200mg vragen en/of omeprazol 20.
Bloed was bij mij goed dus arts wil me doorsturen naar internist.
Sterkte!
ReagerenAnoniem16 februari 2015 om 23:42Ik heb dit ook precies! Heb een enorme angst voor overgeven (emetofobie) en om iedere ochten en avond misselijk te zijn en buikpijn te hebben is dus een groot drama. De dokter heeft bij mij ook een spastishe darm geconstateert en slik nu ook zakjes met poeder. Het helpt wel tegen de buikpijn (wat dus eigenlijk darmpijn is) maar de misselijkheid blijft.
ReagerenAnoniem1 juli 2015 om 07:20Ik vind het gek dat iedereen onmiddellijk denjt aan spastische darm. De oorzaak kan net zo goed een maagzweer of twaalfvingerige darmzweer zijn. Meestal veroozaakt door de helicobacter (bacterie). Ik heb ook last van buikpijn en opgeblazen gevoel sochtends. Dikwijls gepaard met rugpijn midden van rug en in de loop van de dag denk door beweging gaat het beter.Bloedwaarden ook verder in orde overmorgen heb ik uitsluitsel mbt bacterie.
ReagerenAnoniem18 mei 2016 om 11:26Ik heb dit ook sinds een week raare geluiden in me maag buik buikpijn avond meer dan overdqg en vandaag stond ik duiselig op en met het geveol dat ik moest overgeven maar na een uurtje kwam daadwerkelijk ook alles eruit
Reagerenanoniempje:)12 januari 2017 om 09:37dit heb ook eerst buikpijn maar dat heb ik nu niet meer maar wel morgens en s avonds misselijk. dat is heel irritant, want morgens moet ik 25 km fietsen. En dan moet ik morgens natuurlijk wel eten, en dat kan ik dan niet goed, omdat ik dan bijna moet overgeven. :'(
ik ben vandaag naar de dokter geweest en gaan in het lab mijn ontlasting bekijken:( ik hoop dat het niks ergs is.
ik wens iedereen die dit ook heeft veel sterkte:)
groetjes anoniempje
ReagerenIris9 februari 2017 om 08:36Hoi ik zouw als ik jouw was wel even gaan meschien heeft het met je darmen te maken of meschien ben je wel zwanger groetjes
Reagerenirma20 maart 2017 om 08:11Hallo, ik zit ook met dit probleem, al een paar weken.smorgens wordt ik met bovenbuikpijn wakker en misselijk en als ik op sta pijn midden in mijn onder rug.Nu wordt ik de laatste tijd geplaagd door vele kwaaltjes.1:15jan Meniere ,7weken plat, 1week op ,B acterieele infectie in de blaas 2weken plat ,3dagen op nu weer overgeven en vreselijke diaree.Ik word er moedeloos van.Bloed is nagekeken was goed.Wat kan dit toch zijn dat je dit allemaal achter elkaar krijgt. Voel me verzwakt en lusteloos.
ReagerenBrittney29 november 2017 om 21:53Ik ben het hele internet afgestruind en wordt gewoon niet weizer. Ik heb ontzettende last van buikpijn en misselijkheid. Overgeven moet ik niet maar ik ben als de dood. Vaak ga ik hierdoor eerder naar huis van een feestje of van vriendinnen omdat ik bang ben dat ik moet overgeven of diarree krijg. Ik heb mijn ontlasting al opgestuurd omdat ik bang was voor parasiet maar ook dat was het niet. Ben ook tijdke gestopt met de pil omdaf ik dacbt dat dat het kon zijn. Maar ook nogsteeds misselijk. Ik leg de afgelopen tijd wel op mijn eten. Als ik vet eef of alcohol drink krijg ik wel sneller lasft van diarree. Ik ga van de week naar de huisarts maar die hebben constatefen vaak ook niet goed. Hebben jullie nog tips wat het zou kunnen zijn?
Reageren