- Chris3 augustus 2011 om 07:50
Beste mensen,
Ik zit al een tijdje niet lekker in mijn vel. Heb wat psychische klachten( waar ik steeds beter mee leer omgaan) en maagklachten. Ben al 5 maanden ochtendmisselijk ( heb in februari een buikgriep gehad en sindsdien is mijn maag niet meer in orde)
Het ging altijd wel met mijn ochtendmisselijkheid, maar sinds mei kreeg ik er wel meer last van.
De afgelopen anderhalf week eet ik omdat het moet en slaap ik zeer slecht. Vanochtend nam ik wat onbijtgranen met wat melk en suiker. Had vanochtend last van ochtend misselijkheid en was er benauwd en ademde zwaar. Ik liep een eindje met de hond en ik moest wat roggelen en toen moest ik opeens overgeven. Ik gaf mijn ontbijtgranen die ik een 10 minuten geleden had gegeten over. Ik voel me ook bepaald niet ziek
In februari ben ik mijn eetpatroon wat gaan veranderen, ik at vroeger elke ochtend ontbijtgranen met melk en suiker. En ik begon wat meer aan het brood. Als ik melk drink of eet dan rommelt mijn maag wel meer dan normaal.
Ik heb een bloedonderzoek gehad en een echo van mij maag, en alles was perfect. Dus mensen iemand een idee?
9 reactiesReagerenJustAlyssa3 augustus 2011 om 10:29Lactose-intolerantie. Om eerlijk te zijn komt jouw verhaal zo goed als perfect overeen met dat van mij enkele jaren terug. Ik had ook enkele onderzoeken gehad, talrijke dokters bezocht, ziekenhuis gelegen, niemand wist wat ik had. Tot iemand mij over lactose-intolerantie vertelde. Meestal krijg je er diarree van, maar ik daarentegen moest ervan overgeven. Ik heb het in een zeer zware mate, maar het kan ook dat je gewoon last krijgt als je pure melk eet of drinkt.
Reageren
Hieronder vind je meer info erover.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose-intolerantie
Hoop dat je er iets aan hebt. xxxChris3 augustus 2011 om 10:40Ik wil het wel geloven! Maar waarom had ik er vroeger geen last van? Ik at wel 4 jaar achter elkaar elke ochtend melk + cornflakes. En zo te zien moet je dit al ongeveer hebben vanaf je geboorte end at is bij mij niet het geval.
Reagerenheks483 augustus 2011 om 19:14hallo heb al een tijdje last van buikpijn.
Reageren
er zaten een soort meloenpitjes in mijn ontlasting .
en nu draderige dingen lijkt op fijn gekauwd vlees en kleine doorzichtige dingen.
weet iemand wat dat kan zijn?
Mijn huisarts laat mijn ontlasting maar niet naar kijken ,vind ze niet nodigJohan3 augustus 2011 om 19:39Lactose intolerantie kan een verschijnsel zijn dat ontstaat bij bepaalde darmziekten. Bovendien neemt de natuurlijke capaciteit lactose te verteren bij iedereen in de loop van het leven af, en bij de een sneller dan bij de ander.
ReagerenEva7 augustus 2011 om 16:38De dag beginnen met een half glaasje water, rustig en in kleine slokjes opdrinken.
ReagerenJustAlyssa9 augustus 2011 om 08:25Ik heb het pas op m’n 15de gekregen. Dus het is perfect mogelijk dat je dit later pas krijgt. Dokters denken vaak niet aan lactose-into, ze zoeken naar gluten-allergie, ontstekingen, maagzweren,..terwijl het de laatste jaren veel vaker voorkomt. Het kan ook gewoon zoals Johan als zei komen door darmziekten, bvb. een ontsteking ofzo. Probeer eens een tijdje een VOLLEDIG lactose vrij dieet & dan weet je het direct. Verwacht geen wonderen na 1 dag. Het is niet zo dat plots na 1 dag je niets van last meer hebt, je kan 48 uur na het eten van lactose nog steeds last hebben.
Reageren
Succes ermee.Julie7 november 2011 om 13:02Ik drink graag veel koude melk maar het viel mij de laatste tijd op dat ik er steeds misselijk door werd terwijl ik hier vroeger helemaal geen last van had. Totdat ik besefte dat ik vroeger alleen gepasteuriseerde melk dronk. Nu drink ik dus geen gesteriliseerde melk meer en ik word ook niet meer misselijk. Bij mij lag het dus aan de soort melk.
Reagerenebelien13 februari 2017 om 14:30Ik heb ook het idee dat ik misselijk wordt van melk. Nu ben ik ook al een hele poos steeds grieperig, dus dat kan ook meespelen.
Ik drink altijd halfvolle houdbare melk in de koffie. Ook eet ik sinds 1,5 jaar HEEL VEEL kwark (waar ik overigens niet misselijk va wordt).
kan dit ook lactose intolerantie zijn?
ReagerenJohn (moderator)
13 februari 2017 om 15:09Nee, dan kan het geen lactose intolerantie zijn. Misschien eet je gewoon wat te veel kwark.
Reageren