Zoeken Vraag het forum

Misselijk door melk :s

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Chris

Beste mensen,

Ik zit al een tijdje niet lekker in mijn vel. Heb wat psychische klachten( waar ik steeds beter mee leer omgaan) en maagklachten. Ben al 5 maanden ochtendmisselijk ( heb in februari een buikgriep gehad en sindsdien is mijn maag niet meer in orde)

Het ging altijd wel met mijn ochtendmisselijkheid, maar sinds mei kreeg ik er wel meer last van.

De afgelopen anderhalf week eet ik omdat het moet en slaap ik zeer slecht. Vanochtend nam ik wat onbijtgranen met wat melk en suiker. Had vanochtend last van ochtend misselijkheid en was er benauwd en ademde zwaar. Ik liep een eindje met de hond en ik moest wat roggelen en toen moest ik opeens overgeven. Ik gaf mijn ontbijtgranen die ik een 10 minuten geleden had gegeten over. Ik voel me ook bepaald niet ziek

In februari ben ik mijn eetpatroon wat gaan veranderen, ik at vroeger elke ochtend ontbijtgranen met melk en suiker. En ik begon wat meer aan het brood. Als ik melk drink of eet dan rommelt mijn maag wel meer dan normaal.

Ik heb een bloedonderzoek gehad en een echo van mij maag, en alles was perfect. Dus mensen iemand een idee?

9 reacties
    Reageren
    JustAlyssa

Lactose-intolerantie. Om eerlijk te zijn komt jouw verhaal zo goed als perfect overeen met dat van mij enkele jaren terug. Ik had ook enkele onderzoeken gehad, talrijke dokters bezocht, ziekenhuis gelegen, niemand wist wat ik had. Tot iemand mij over lactose-intolerantie vertelde. Meestal krijg je er diarree van, maar ik daarentegen moest ervan overgeven. Ik heb het in een zeer zware mate, maar het kan ook dat je gewoon last krijgt als je pure melk eet of drinkt.
    Hieronder vind je meer info erover.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose-intolerantie
    Hoop dat je er iets aan hebt. xxx

Reageren
    Chris

Ik wil het wel geloven! Maar waarom had ik er vroeger geen last van? Ik at wel 4 jaar achter elkaar elke ochtend melk + cornflakes. En zo te zien moet je dit al ongeveer hebben vanaf je geboorte end at is bij mij niet het geval.

Reageren
    heks48

hallo heb al een tijdje last van buikpijn.
    er zaten een soort meloenpitjes in mijn ontlasting .
    en nu draderige dingen lijkt op fijn gekauwd vlees en kleine doorzichtige dingen.
    weet iemand wat dat kan zijn?
    Mijn huisarts laat mijn ontlasting maar niet naar kijken ,vind ze niet nodig

Reageren
    Johan

Lactose intolerantie kan een verschijnsel zijn dat ontstaat bij bepaalde darmziekten. Bovendien neemt de natuurlijke capaciteit lactose te verteren bij iedereen in de loop van het leven af, en bij de een sneller dan bij de ander.

Reageren
    Eva

De dag beginnen met een half glaasje water, rustig en in kleine slokjes opdrinken.

Reageren
    JustAlyssa

Ik heb het pas op m’n 15de gekregen. Dus het is perfect mogelijk dat je dit later pas krijgt. Dokters denken vaak niet aan lactose-into, ze zoeken naar gluten-allergie, ontstekingen, maagzweren,..terwijl het de laatste jaren veel vaker voorkomt. Het kan ook gewoon zoals Johan als zei komen door darmziekten, bvb. een ontsteking ofzo. Probeer eens een tijdje een VOLLEDIG lactose vrij dieet & dan weet je het direct. Verwacht geen wonderen na 1 dag. Het is niet zo dat plots na 1 dag je niets van last meer hebt, je kan 48 uur na het eten van lactose nog steeds last hebben.
    Succes ermee.

Reageren
    Julie

Ik drink graag veel koude melk maar het viel mij de laatste tijd op dat ik er steeds misselijk door werd terwijl ik hier vroeger helemaal geen last van had. Totdat ik besefte dat ik vroeger alleen gepasteuriseerde melk dronk. Nu drink ik dus geen gesteriliseerde melk meer en ik word ook niet meer misselijk. Bij mij lag het dus aan de soort melk.

Reageren
    ebelien

Ik heb ook het idee dat ik misselijk wordt van melk. Nu ben ik ook al een hele poos steeds grieperig, dus dat kan ook meespelen.

Ik drink altijd halfvolle houdbare melk in de koffie. Ook eet ik sinds 1,5 jaar HEEL VEEL kwark (waar ik overigens niet misselijk va wordt).

kan dit ook lactose intolerantie zijn?

Reageren
    John (moderator)

Nee, dan kan het geen lactose intolerantie zijn. Misschien eet je gewoon wat te veel kwark.

Reageren
Reageer op: Misselijk door melk :s
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.