Zoeken Vraag het forum

Misselijk na eten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lias

hallo,

ik heb al sinds anderhalf jaar last van maagzuur na alles wat ik eet. Heb heel veel soorte maagzuurremmers en maagbeschermers gehad tot op het moment dat de dokter zei: Als dit niet help verwijs ik je door naar een kinderarts (was toen nog 17) en zal ie waarschijnlijk een gastroscopie willen doen. Zoals verwacht hielp het medicijn niet en omdat ik bang was voor de gastroscopie ben ik ook niet meer terug gegaan. Ben er 3kwart jaar mee doorgegaan en nu merk ik dat ik in de afgelopen 2 weken 6 kilo ben afgevallen zonder dat ik bezig was met afvallen. Ik word onwijs misselijk na alles wat ik eet. Heb verminderde eetlust en voel me ook heel moe en een beetje licht in het hoofd. Daarnaast moet ik ook heel veel slijm ophoesten. Als ik eet raak ik ook heel snel vol en voelt het alsof mn eten heel moeilijk naar beneden zakt…

wie onwie kan mij hierbij helpen? Heb komende woensdag een afspraak bijde HA

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het dan toch tijd wordt om met de klachten naar de MDL arts te gaan.

Reageren
    Catootje

Bij maagzuurproblemen is in elk geval je dagelijkse voeding belangrijk. Suiker is in elk geval niet zo best. Teveel suikers kunnen leiden tot insulineresistentie, wat ook een factor kan zijn in het ontstaan van maagzuurproblemen.
    dingen als gefrituurde en gepaneerde dingen kunnen ook slechter vallen. Of te gekruide gerechten.
    Ook je darmconditie kan een rol spelen. Dat kan je bijsturen met de juiste voeding en pre- en probiotica.
    Daarnaast kunnen er tekorten in je lichaam spelen. Maagzuurproblemen hebben niet zozeer met teveel maagzuur, vaker met te weinig. Maagzuurremmers zorgen voor nog meer tekortn Zo zijn stoffen als magnesium, vitamine B/B12, vitamine D, zink belangrijk voor je hele gezondheid maar ook voor je maag.
    Je zou een en ander kunnen laten uitzoeken bij een goede natuurgenezer.

Reageren
    Alias

dAt klopt allemaal inderdaad en heb ook heel wat met mn voeding zitten te spelen in de afgelopen 3kwart jaar. Geen suiker, geen glutenm of geen vet, of geen vlees , of meer vitamines of zelfs geen kruiden in mn eten. MAar heb helAas niet echt verandering kunnen merken

Reageren
    Danny

Ik weet niet of je dit nog leest, maar ik denk dat je het beste toch terug kunt gaan naar de dokter.

Het zou van alles kunnen zijn:

-Virus (kan onderzocht worden door een test op je ontlasting te doen)

-Tekorten aan vitamines en/of mineralen

-Ziektes zoals bijvoorbeeld de ziekte van Chron of andere darm/maagziektes

-te kort aan maagzuur

-Candida

Reageren
Reageer op: Misselijk na eten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.