- lias8 mei 2017 om 20:29
hallo,
ik heb al sinds anderhalf jaar last van maagzuur na alles wat ik eet. Heb heel veel soorte maagzuurremmers en maagbeschermers gehad tot op het moment dat de dokter zei: Als dit niet help verwijs ik je door naar een kinderarts (was toen nog 17) en zal ie waarschijnlijk een gastroscopie willen doen. Zoals verwacht hielp het medicijn niet en omdat ik bang was voor de gastroscopie ben ik ook niet meer terug gegaan. Ben er 3kwart jaar mee doorgegaan en nu merk ik dat ik in de afgelopen 2 weken 6 kilo ben afgevallen zonder dat ik bezig was met afvallen. Ik word onwijs misselijk na alles wat ik eet. Heb verminderde eetlust en voel me ook heel moe en een beetje licht in het hoofd. Daarnaast moet ik ook heel veel slijm ophoesten. Als ik eet raak ik ook heel snel vol en voelt het alsof mn eten heel moeilijk naar beneden zakt…
wie onwie kan mij hierbij helpen? Heb komende woensdag een afspraak bijde HA
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 mei 2017 om 20:47Ik denk dat het dan toch tijd wordt om met de klachten naar de MDL arts te gaan.
ReagerenCatootje9 mei 2017 om 00:08Bij maagzuurproblemen is in elk geval je dagelijkse voeding belangrijk. Suiker is in elk geval niet zo best. Teveel suikers kunnen leiden tot insulineresistentie, wat ook een factor kan zijn in het ontstaan van maagzuurproblemen.
Reageren
dingen als gefrituurde en gepaneerde dingen kunnen ook slechter vallen. Of te gekruide gerechten.
Ook je darmconditie kan een rol spelen. Dat kan je bijsturen met de juiste voeding en pre- en probiotica.
Daarnaast kunnen er tekorten in je lichaam spelen. Maagzuurproblemen hebben niet zozeer met teveel maagzuur, vaker met te weinig. Maagzuurremmers zorgen voor nog meer tekortn Zo zijn stoffen als magnesium, vitamine B/B12, vitamine D, zink belangrijk voor je hele gezondheid maar ook voor je maag.
Je zou een en ander kunnen laten uitzoeken bij een goede natuurgenezer.Alias9 mei 2017 om 02:15dAt klopt allemaal inderdaad en heb ook heel wat met mn voeding zitten te spelen in de afgelopen 3kwart jaar. Geen suiker, geen glutenm of geen vet, of geen vlees , of meer vitamines of zelfs geen kruiden in mn eten. MAar heb helAas niet echt verandering kunnen merken
ReagerenDanny1 juli 2018 om 22:13Ik weet niet of je dit nog leest, maar ik denk dat je het beste toch terug kunt gaan naar de dokter.
Het zou van alles kunnen zijn:
-Virus (kan onderzocht worden door een test op je ontlasting te doen)
-Tekorten aan vitamines en/of mineralen
-Ziektes zoals bijvoorbeeld de ziekte van Chron of andere darm/maagziektes
-te kort aan maagzuur
-Candida
Reageren