- Anoniempje7 juni 2011 om 08:44
Na weken last van enorme steken net iets lager dan mijn rechter rib ben ik naar de huisarts geweest. Zij gaf aan dat het een maagzweer kon zijn en dat ik medicijnen moet gebruiken 15 dagen lang. Mocht het dan nog niet over zijn dan moest ik terugkomen. Ik vraag me alleen af of dit wel overeen komt met mijn symptonen. De pijn is constant maar hangt wel van mijn houding af. Eten heeft geen invloed, de pijn wordt hierdoor niet erger of lichter. ‘S nachts is de pijn hetzelfde maar omdat je onbewuster beweegt word ik er soms wel wakker van omdat ik dan verkeerd ben gaan liggen.
De pijn is het minst bij een gestrekt lichaam en het meest bij een ineengedoken lichaam. Ik gebruik de medicijnen nu een dag of 5 maar nog geen enkel effect hoewel de huisarts zei dat dit (mocht de medicatie aanslaan) waarschijnlijk al na 2 dagen zou zijn.
De pijn wordt wel met de dag erger.Is dit herkenbaar voor iemand of heeft iemand advies?
1 reactieReagerenGraaf15118 oktober 2011 om 22:38Jouw klachten lijken enigzins op aanwezigheid van galstenen.
Ik zou aandringen op een echo van de galwegen!
MIjn huisarts heeft me hiermee ook tijden aan het lijntje mee gehouden.
Door een andere huisarts is er toen een verwijzing gegeven voor een echo.
Resultaat: Galstenen.Groetjes, Henk.
Reageren