Zoeken Vraag het forum

maagzweer?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bang meisje

Beste, ik heb nu al een tijdje last van de volgende klachten :
    – Rond 17u (of later) begin ik vaak buikpijn te krijgen. Niet stekend en ook niet echt pijnlijk, maar toch voelbaar. Een soort van gevoel van honger, of een gevoel dat ik naar de grote wc moet. Maar eten helpt niet , en soms lukt naar het wc gaan ook niet (stoelgang dus) een verkeerde drang denk ik. Nu begin ik mij een beetje zorgen te maken dat het een maagzweer of iets in die aard is. Ik moet niet overgeven, geen bloed in stoelgang etc. Wel soms een misselijk gevoel. De ‘pijn’ zit rond de navel en onderbuik. Wat denkt u hierover? Ik ben onlangs bij de dokter geweest en die zei dat het eigenlijk onwaarschijnlijk was want met een maagzweer heb je klachten als maagzuur die opkomt, stekende pijnen enz.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Misschien heb je last van obstipatie

Reageren
    Bang meisje

Denkt u op het eerste zicht als u de klachten leest niet aan een maagzweer?

Reageren
    John (moderator)

Nee, want er ontbreken een paar kenmerken van een maagzweer

Reageren
    bang meisje

wat zijn de kenmerken als ik mag vragen? ik liet net een boer en er kwam spontaan overgeefsel mee..

Reageren
    John (moderator)

scherpe stekende maagpijn ( geen buikpijn), pijn in de rug tussen de schouderbladen, maagpijn met eten en drinken

Reageren
    bang meisje

En hoe weet je het verschil tussen maagpijn en buikpijn?

Reageren
    John (moderator)

Maagpijn heb je in je maag. Die zit midden en links meteen onder de ribben. De buik is toch een stukje lager

Reageren
    bang meisje

Nou ik moet zeggen, als ik druk op de bovenkant zoals u vermeld voel ik ook wel wat ‘pijn’. Of ja, wat je pijn kunt noemen. Maar de pijn speelt zich vooral af rond de navel en eronder

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft dan met een maagzweer niets te maken

Reageren
Reageer op: maagzweer?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.