- marcelsa20 januari 2011 om 13:05
Hallo allemaal,
Al weken heb ik last van misselijkheid, buikpijn, vermoeidheid, ben afgevallen, soms weinig eetlust, maar ook soms “gevoel van honger”. Daarnaast veel lucht in darmen en veranderde stoelgang, geen diarree maar wel meer een brei zeg maar, afgewisseld met af en toe juist keutelachtig en verstopping.
Nu vind ik regelmatig stukjes in mijn ontlasting die licht geel (beetje goud) van kleur zijn. De ene keer meer dan de andere keer. De stukjes hebben over het algemeen beetje de vorm van een rijstkorrel, soms wat groter, soms wat kleiner. Over het algemeen zijn de stukjes vrij hard, soms wat zachtere stukjes.
Ik weet zeker dat het geen onverteerde voedselresten zijn, omdat ik nu ook al dagen niets heb gegeten wat hier maar enigszins op lijkt.
Hoop dat iemand mij verder kan helpen??
55 reactiesReagerenLoena20 januari 2011 om 14:41Heb je ook jeuk rond de anus en/of vagina? Ik denk aan aarsmaden. Ga voor de zekerheid even langs de huisarts. Aarsmaden zijn goed te behandelen met Mebendazol.
Reagerenmarcelsa20 januari 2011 om 14:51Nee geloof niet dat ik echt jeuk heb.
Maar de andere genoemde klachten, kunnen die iets met deze vorm van een worm (of een andere worm?) te maken hebben denk je?
Gr.,
Reageren
M.Loena20 januari 2011 om 15:11Wellicht is het lintworm. De worm bestaat uit platte segmenten, die met het blote oog te zien zijn in de ontlasting. De lintworm is herkenbaar aan zijn hoekige rijstkorrelvorm. Besmetting vindt plaats door het eten van besmet rauw, of niet goed doorbakken vlees. De lintworm kan buikklachten, diarree en een licht gewichtsverlies veroorzaken. Het is raadzaam een arts te raadplegen bij een lintworminfectie en bij aanhoudende klachten van vermoeidheid.
Reagerenmarcelsa20 januari 2011 om 15:55Heb voorbeeldje naar de assistente van de huisarts gebracht (die eerst ook wel dacht aan niet verteerd voedsel, maar het lijkt echt niet op iets dat ik heb gegeten) en die gaat het met de arts overleggen. Heb ik morgen weer contact mee.
Iemand anders ervaringen met (lint-)worm, de verschijnselen, hoe het eruit ziet (of kan zien) in de ontlasting etc.??
ReagerenDominique20 januari 2011 om 17:48Hoi hoi,
Ik zat te denken aan wormen.
Toen ik wat kleiner was had ik daar ook vaak last van
omdat ik altijd aan het nagelbijten was…
Je kan gewoon wormtabletten kopen bij de drogisterij,
bij mij werkte dat super!Succes!
Reagerenmarcelsa20 januari 2011 om 17:55Dominique, waar had jij dan last van qua klachten?
Voor de duidelijkheid, de stukjes die ik zie bewegen niet, dat zijn dus geen levende wormen…
ReagerenAnoniem20 januari 2011 om 19:38Ik vind dat zolang je niet weet wat er aan de hand is en je al deze symptomen hebt en je eigenlijk gewoon ziek bent, dat je naar de huisarts moet gaan. Deze witte dingetjes zouden een of andere parasiet kunnen zijn en dat moet gecontroleerd worden.
Je hebt een vies klusje te doen, namelijk een beetje van jouw ontlasting in een leeg jampotje te doen en mee te nemen naar de huisarts voor controle.
Bij elkaar is er echt teveel aan de hand om dit uit te zoeken op zo’n forum.
Misschien kun je wel laten weten welke diagnose de huisarts heeft gesteld!
Wat je wel kan doen is een goede foto plaatsen zodat we kunne zien wat je bedoelt. En als je zo’n wit dingetje nou afwast en er dan een grote foto van maakt, dan kunnen we allemaal precies zien wat je bedoelt en hoeven we niet te gissen, en kunnen we je misschien echt verder helpen.
Reagerenmarcelsa20 januari 2011 om 19:49voorbeeld, wit/gele platte stukjes…
[img size=250]http://img709.imageshack.us/img709/1501/dichtbij20110120.jpg[/img]
voorbeeld, ontlasting, brei en al die stukjes erin…
[img size=250]http://img412.imageshack.us/img412/5067/dscf6735y.jpg[/img]
Reagerenmarcelsa20 januari 2011 om 19:50hierboven dus 2 fotootjes, zijn wel wat klein…
mocht je echt interesse hebben dan zijn dit de links waar je ze groter kunt bekijken:
[url]http://img709.imageshack.us/img709/1501/dichtbij20110120.jpg[/url]
[url]http://img412.imageshack.us/img412/5067/dscf6735y.jpg[/url]
ReagerenAnoniem20 januari 2011 om 19:53Dat is toch gewoon meusli… Je moet wel goed kauwen als jij muesli eet anders verteren deze granen niet, en poep je ze dus gewoon weer uit. Of is het iets anders? Ik denk dat het muesli is!
Reagerenmarcelsa20 januari 2011 om 20:25eet wel af en toe cruesli, maar daar zitten zulke vormen echt niet in… toch??
ReagerenJanneke20 januari 2011 om 22:34Ik herken rogge, of is het boekweit en zonnebloempitten…
Reageren
Ben benieuwd wat de huisarts ervan vindt…nieuwsgierig22 juni 2011 om 20:17Mag ik vragen wat het nu uiteindelijk was?
ReagerenIrene13 september 2011 om 09:52Hoi Marcelsa,
Weet je inmiddels wat deze stukjes waren? Ik heb soortgelijke stukjes in mijn ontlasting en kamp al langere tijd met terugkerende maag/darm klachten. De stukjes komen niet uit mijn voedsel want ik heb de afgelopen dagen door diarree/misselijkheid niets kunnen eten.
Reageren