Zoeken Vraag het forum

Stukjes (witgeel) in ontlasting + andere klachten?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • marcelsa

Hallo allemaal,

Al weken heb ik last van misselijkheid, buikpijn, vermoeidheid, ben afgevallen, soms weinig eetlust, maar ook soms “gevoel van honger”. Daarnaast veel lucht in darmen en veranderde stoelgang, geen diarree maar wel meer een brei zeg maar, afgewisseld met af en toe juist keutelachtig en verstopping.

Nu vind ik regelmatig stukjes in mijn ontlasting die licht geel (beetje goud) van kleur zijn. De ene keer meer dan de andere keer. De stukjes hebben over het algemeen beetje de vorm van een rijstkorrel, soms wat groter, soms wat kleiner. Over het algemeen zijn de stukjes vrij hard, soms wat zachtere stukjes.

Ik weet zeker dat het geen onverteerde voedselresten zijn, omdat ik nu ook al dagen niets heb gegeten wat hier maar enigszins op lijkt.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen??

55 reacties
    Reageren
    Loena

Heb je ook jeuk rond de anus en/of vagina? Ik denk aan aarsmaden. Ga voor de zekerheid even langs de huisarts. Aarsmaden zijn goed te behandelen met Mebendazol.

Reageren
    marcelsa

Nee geloof niet dat ik echt jeuk heb.

Maar de andere genoemde klachten, kunnen die iets met deze vorm van een worm (of een andere worm?) te maken hebben denk je?

Gr.,
    M.

Reageren
    Loena

Wellicht is het lintworm. De worm bestaat uit platte segmenten, die met het blote oog te zien zijn in de ontlasting. De lintworm is herkenbaar aan zijn hoekige rijstkorrelvorm. Besmetting vindt plaats door het eten van besmet rauw, of niet goed doorbakken vlees. De lintworm kan buikklachten, diarree en een licht gewichtsverlies veroorzaken. Het is raadzaam een arts te raadplegen bij een lintworminfectie en bij aanhoudende klachten van vermoeidheid.

Reageren
    marcelsa

Heb voorbeeldje naar de assistente van de huisarts gebracht (die eerst ook wel dacht aan niet verteerd voedsel, maar het lijkt echt niet op iets dat ik heb gegeten) en die gaat het met de arts overleggen. Heb ik morgen weer contact mee.

Iemand anders ervaringen met (lint-)worm, de verschijnselen, hoe het eruit ziet (of kan zien) in de ontlasting etc.??

Reageren
    Dominique

Hoi hoi,

Ik zat te denken aan wormen.
    Toen ik wat kleiner was had ik daar ook vaak last van
    omdat ik altijd aan het nagelbijten was…
    Je kan gewoon wormtabletten kopen bij de drogisterij,
    bij mij werkte dat super!

Succes!

Reageren
    marcelsa

Dominique, waar had jij dan last van qua klachten?

Voor de duidelijkheid, de stukjes die ik zie bewegen niet, dat zijn dus geen levende wormen…

Reageren
    Anoniem

Ik vind dat zolang je niet weet wat er aan de hand is en je al deze symptomen hebt en je eigenlijk gewoon ziek bent, dat je naar de huisarts moet gaan. Deze witte dingetjes zouden een of andere parasiet kunnen zijn en dat moet gecontroleerd worden.

Je hebt een vies klusje te doen, namelijk een beetje van jouw ontlasting in een leeg jampotje te doen en mee te nemen naar de huisarts voor controle.

Bij elkaar is er echt teveel aan de hand om dit uit te zoeken op zo’n forum.

Misschien kun je wel laten weten welke diagnose de huisarts heeft gesteld!

Wat je wel kan doen is een goede foto plaatsen zodat we kunne zien wat je bedoelt. En als je zo’n wit dingetje nou afwast en er dan een grote foto van maakt, dan kunnen we allemaal precies zien wat je bedoelt en hoeven we niet te gissen, en kunnen we je misschien echt verder helpen.

Reageren
    marcelsa

voorbeeld, wit/gele platte stukjes…

[img size=250]http://img709.imageshack.us/img709/1501/dichtbij20110120.jpg[/img]

voorbeeld, ontlasting, brei en al die stukjes erin…

[img size=250]http://img412.imageshack.us/img412/5067/dscf6735y.jpg[/img]

Reageren
    marcelsa

hierboven dus 2 fotootjes, zijn wel wat klein…

mocht je echt interesse hebben dan zijn dit de links waar je ze groter kunt bekijken:

[url]http://img709.imageshack.us/img709/1501/dichtbij20110120.jpg[/url]

[url]http://img412.imageshack.us/img412/5067/dscf6735y.jpg[/url]

Reageren
    Anoniem

Dat is toch gewoon meusli… Je moet wel goed kauwen als jij muesli eet anders verteren deze granen niet, en poep je ze dus gewoon weer uit. Of is het iets anders? Ik denk dat het muesli is!

Reageren
    marcelsa

eet wel af en toe cruesli, maar daar zitten zulke vormen echt niet in… toch??

Reageren
    Janneke

Ik herken rogge, of is het boekweit en zonnebloempitten…
    Ben benieuwd wat de huisarts ervan vindt…

Reageren
    nieuwsgierig

Mag ik vragen wat het nu uiteindelijk was?

Reageren
    Irene

Hoi Marcelsa,

Weet je inmiddels wat deze stukjes waren? Ik heb soortgelijke stukjes in mijn ontlasting en kamp al langere tijd met terugkerende maag/darm klachten. De stukjes komen niet uit mijn voedsel want ik heb de afgelopen dagen door diarree/misselijkheid niets kunnen eten.

Reageren
Reageer op: Stukjes (witgeel) in ontlasting + andere klachten?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.