Zoeken Vraag het forum

Buikpijn thv blinde darm, maar deze is verwijderd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • joostt

Hallo,
    ik heb sinds 2 dagen last van mijn buik. Het gaat om een drukkend gevoel (beetje alsof er iets dwars zit) onderin mijn buik. Het is zelfs zo, dat als ik erop de druk, de rechterkant onderin het gevoeligst is. Maar mijn blinde darm is er 1,5 jaar geleden al uit gehaald, nu was mijn vraag of er misschien achtergebleven delen kunnen zijn die ook een kleine ontsteking kunnen veroorzaken? De pijn/het gevoel is namelijk hetzelfde, alleen minder heftig dan bij een blinde darm ontsteking. Bvd

6 reacties
    Reageren
    Louise

Als de appendix is verwijderd, dan is de kans dat er met de appendix iets aan de hand is heel erg klein, en zeker als het al zolang geleden is.
    Soms komt bij mensen waarbij een appendectomie is gedaan de ziekte van Chrohn (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Crohn) iets vaker voor.

Reageren
    joostt

Dankje, maar het rare is dat ik juist geen diarree heb, eerder het tegen over gestelde en dat doet veel opties weg vallen (buikgriep etc)

Reageren
    Henny

Kijk eens op buikpijn.nl
    Misschien herken je het?

Reageren
    Anoniem1
    Anoniem

Wat wilt THV darmen zeggen? ik heb een formulier gekregen van mijn huisdokter & weet niet wat het wil zeggen en hier lees ik ook over thv ..

Reageren
    Tandor1

THV zoals het in deze discussie is gebruikt betekend:

Ter Hoogte Van.

Reageren
Reageer op: Buikpijn thv blinde darm, maar deze is verwijderd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.