Zoeken Vraag het forum

Ik zie een puntje van me navel en dat doet pijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • S.D.D

Beste Mensen
    ik ben nu 20 jaar
    ik heb de laaste tijd last van me navel
    ik heb info op internet gelezen, maar in die info kan ik niet vinden wat ik heb
    ze zeggen dat je naar de huisarts moet, maar dat hebt geen nut, ik was 2x of meer dere keer naar de huisarts geweest. er was wel 1 huisarts zij zei tegen mij dat misschien navel breuk had. dus ik werd door gestuurt naar de ziekenhuis voor een ego. ik was daar geweest en ze konden ook niet vind. maar tijdens de ego deuwde de vrouw tegen me navel aan en het deed heel erg zeer. dat was geen prettige gevoel. maar ze konde ook niks vinden en dat is best klote. elke keer na de ongestelt heb ik steeds laast van. als ik kleding aan trek en ik loop dan ga automatich je kleding heen en weer draai als of je word geaait op je buik, maar tegen me navel en dat doet echt best zeer, als ik zit en ik wil bukken om me schoenen aan te doen. dan gaat het ook echt pijn doen. en me buik is ook wel eens op geblazen. ik kan wel makkelijk naar de w.c dus daar is niks mis mee. maar ik zie wel kleine puntje uit komen van me navel als ik me buik in houd om plat te maken om te zien of die dik is. blijk baar dus wel. dus ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
    kan niemand mij een tips geven of wat anders

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Endometriose is een chronische ziekte waarbij endometrium ofwel baarmoederslijmvlies buiten de baarmoederholte zich hecht aan verschillende organen. Elke maand wordt voorafgaand aan de menstruatie het baarmoederslijmvlies onder invloed van hormonen dikker, als voorbereiding op de eventuele innesteling van een bevruchte eicel. Tijdens de menstruatie wordt het slijmvlies afgestoten, hetgeen gepaard gaat met een bloeding. In de baarmoeder is dit geen probleem, maar als er op andere plekken in het lichaam ook baarmoederslijmvlies zit, gaat dit ook dikker worden en vervolgens bloeden. Dit is bijna nooit levensbedreigend, maar kan wel veel klachten veroorzaken, met name pijnklachten. Endometriose zit voornamelijk in de buikholte. De meest voorkomende plekken zijn de eierstokken en het buikvlies van het kleine bekken. In de eierstokken kan het endometriumweefsel cysten vormen, die gevuld zijn met oud bloed wat een chocoladeachtig aspect geeft. Deze cysten heten ‘endometriomen’, maar worden ook vaak endometriosecysten of ‘chocoladecysten’ genoemd. Endometriose kan ook voorkomen in het myometrium (glad spierweefsel van de baarmoeder); dit wordt adenomyose uteri genoemd. In zeldzame gevallen komt het voor buiten de buikholte bijv. in de borstkas (thorax-endometriose), dit kan een klaplong veroorzaken.
    Symptomen: abnormale menstruatiepijn, pijn in onderbuik en/of onderrug soms uitstralend naar de benen, pijn bij geslachtsgemeenschap, abnormaal bloedverlies (vaginaal / anaal / urine), pijn bij het ontlasten en/of urineren, ovulatiepijn, vermoeidheid en onvruchtbaarheid. Endometriose kan geheel asymptomatisch zijn

Naast deze symptomen kunnen er nog andere klachten zijn, deze zijn bijna altijd cyclusgerelateerd maar kunnen na verloop van tijd constant aanwezig zijn.

Zie: http://www.endometriose.nl/

Reageren
Reageer op: Ik zie een puntje van me navel en dat doet pijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.